Najnowsze badania NTT pokazują, że ponad połowa osób w wieku 18-34 lat wierzy, że sztuczna inteligencja (AI), zdaniem milenialsów wzmacnia doznania z oglądania wydarzeń sportowych.

Ponieważ rywalizacja o uwagę i zaangażowanie fanów pomiędzy  największymi światowymi imprezami sportowymi wzrasta, sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe oferują nowe sposoby wykorzystania danych do zapewnienia lepszych wrażeń i precyzyjnych analiz z przebiegu rywalizacji. Nowe badanie przeprowadzone przez NTT, jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się technologią i usługami zarządzanymi, uwydatnia, że organizacje sportowe muszą zrobić więcej, aby stworzyć takie rodzaje doznań, których domagają się cyfrowo obyci fani. Zaledwie 46% osób stwierdziło, że ich obecne doświadczenia z danymi sprawiają, że impreza sportowa jest ciekawsza w odbiorze. Ten niedobór ujawnia potrzebę zastanowienia się nad odpowiednią infrastrukturą technologiczną i rozwiązaniami zapewniającymi wyjątkowe, spersonalizowane odczucia, jakich oczekują kibice sportowi.

 

Badanie, przeprowadzone wśród blisko 3700 fanów  sportu z całego świata, wskazuje, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe są niezwykle skutecznymi sposobami na zwiększenie zainteresowania wydarzeniem sportowym i mocniejsze zaangażowanie fanów bazujące na danych. Okazuje się, że:

 

  • Ponad połowa (54%) osób w wieku 18-34 lat wierzy, że sztuczna inteligencja jest w stanie z powodzeniem przewidzieć wyniki wydarzenia sportowego.
  • Podobny procent respondentów (52%) powiedziało, że dokładne prognozy sprawiają, że wydarzenie sportowe jest bardziej wciągające
  • Jednak tylko jedna czwarta (26%) osób we wszystkich grupach wiekowych jest świadoma wykorzystywania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego podczas wydarzeń sportowych, co stwarza ogromną szansę na zbudowanie jeszcze większego zaangażowania.

 

Nowe doświadczenia fanów dzięki sztucznej inteligencji podczas jednej z największych imprez sportowych na świecie

Tegoroczny Tour de France to kolejna edycja wyścigu bogata w innowacje. Fani mogą teraz korzystać z nowych funkcji #NTTPredictor sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które prawdziwie rewolucjonizują oglądanie wyścigu:

 

  • Le Buzz – nowy model uczenia maszynowego testowany po raz pierwszy podczas Tour de France 2019. Analizuje ruchy w peletonie, aby przewidzieć potencjalne kluczowe momenty, takie jak zwiększone prawdopodobieństwo wypadku, rozłam w peletonie lub zmiana dynamiki wyścigu.
  • Live stage favourites – Ulubione scenariusze oparte na uczeniu maszynowym zostały pierwszy raz pomyślnie przetestowane w roku 2017. W tym roku zostały ulepszone i są aktualizowane na bieżąco w trakcie całego etapu, w oparciu o aktualne wydarzenia mające miejsce podczas wyścigu.
  • “Catch the Break” predictor – ulepszone, aby lepiej uwzględniać różne strategie wyścigowe w różnych punktach trasy, poprzez tworzenie indywidualnych modeli uczenia maszynowego na każdy 10-kilometrowy odcinek wyścigu
  • Live data insights and predictions – z #NTTPredictor dostępne w trakcie wyścigiu na twitterze @letourdata https://twitter.com/letourdata

 

Tworzenie bardziej zaawansowanych technologicznie wrażeń?

Zagłębiając się w zwyczaje oglądania i preferencje fanów sportu z całego świata, badania NTT przedstawiają również fascynujący obraz doznań sportowych w oparciu o cyfryzację i relację w czasie rzeczywistym. Najważniejsze w tym zakresie są zmieniające się nawyki milenialsów. Ponad połowa (56%) osób w wieku od 18 do 34 lat stwierdziła, że zwiększy wykorzystanie tzw. „drugiego ekranu” (telefonu lub tabletu) podczas wydarzeń sportowych w ciągu najbliższych trzech lat.

 

Ponadto 51% respondentów we wszystkich grupach wiekowych wybiera śledzenie na żywo wydarzeń sportowych za pośrednictwem drugiego ekranu (telefonu lub tabletu) – z częstotliwością raz na tydzień lub więcej. Podstawową motywacją do korzystania z drugiego ekranu podczas wydarzenia sportowego jest dostęp do danych i statystyk (34%), przy czym cztery na dziesięć osób chce jeszcze więcej statystyk, aby bardziej zrozumieć mechanizm i przebieg rywalizacji obserwowanej na żywo.

 

Tymczasem ponad połowa (55%) osób w wieku od 18 do 34 lat stwierdziła, że więcej rozwiązań, takich jak cyfrowy przekaz czy technologiczne udogodnienia –  zachęci ich do udziału w wydarzeniach sportowych na żywo. To pokazuje, że istnieje lukratywny rynek dla organizacji, które chcą inwestować w zaawansowane technologicznie stadiony i wydarzenia.  A pragnienie milenialsów do bycia w ciągłym kontakcie wyraźnie przekłada się na obszar sportowy, gdzie prawie trzy czwarte (73%) twierdzi, że słaba łączność w obiekcie sportowym zmniejsza zadowolenie  z  wydarzenia sportowego.