Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Najnowsze badanie branży półprzewodników – nareszcie widać odbicie!

Jak wynika z najnowszego narzędzia Omdia Competitive Landscape Tracker, po pięciu kolejnych kwartałach spadków przychodów, branża półprzewodników odrodziła się i zwiększyła przychody w drugim kwartale. Badanie pokazuje, że kwartalne przychody wzrosły w tym okresie o 3,8% do 124,3 miliardów dolarów.

Wzrost ten jest zgodny z historycznymi wzorcami dla całego rynku półprzewodników, przy czym przychody w drugim kwartale wzrosły średnio o 3,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem. Jednakże wzrost w konkretnych segmentach w dalszym ciągu odbiega od trendów historycznych. Na przykład rynek pamięci DRAM wzrósł o 15%, podczas gdy historyczny wzór wskazuje na średni wzrost o 7,5% w drugim kwartale.

Wzrost jest pozytywnym sygnałem dla branży półprzewodników. Jednak spadek odnotowany w ostatnich kwartałach znacznie ograniczył obecny rynek, jeśli porównamy go z kwotą 160 miliardów dolarów wprowadzoną w tym samym kwartale 2022 r. Powrót do poziomu dochodów z końca 2021 r. zajmie trochę czasu.

Segment przetwarzania danych, także z chipami AI na rynku serwerów, wzrósł o 15% i odpowiada za prawie jedną trzecią przychodów z półprzewodników (31%). Segment bezprzewodowy (zdominowany przez smartfony) jest drugim co do wielkości segmentem i spadł o 3% w ujęciu kwartał do kwartału, ponieważ popyt końcowy w tym sektorze pozostaje słaby. Sektor półprzewodników motoryzacyjnych w dalszym ciągu rośnie, osiągając wzrost o 3,2%.

NVIDIA przewodziła ożywieniu na rynku półprzewodników. W całej branży przychody z półprzewodników wzrosły o 4,6 miliarda dolarów w porównaniu z poprzednim kwartałem, a 2,5 miliarda dolarów z tego kwartalnego wzrostu przychodów pochodziło wyłącznie od firmy NVIDIA. Niedawny szybki wzrost zapotrzebowania na generatywną sztuczną inteligencję – rynek zdominowany przez firmę NVIDIA – pcha firmę NVIDIA w górę rankingów.

NVIDIA przewodziła temu procesowi, zwiększając przychody z półprzewodników o 47,5% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Rok temu NVIDIA była dziewiątą co do wielkości firmą produkującą półprzewodniki pod względem przychodów; Na koniec drugiego kwartału 2023 roku zajmowała trzecie miejsce w rankingu. Chociaż NVIDIA miała największy wpływ na rozwijający się rynek, większość dużych firm również przyczyniła się do wzrostu. Spośród dziesięciu największych firm osiem zwiększyło przychody z półprzewodników, co pokazuje, że zmiana nie ogranicza się do jednego sektora całego rynku.