Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Najnowsze badanie Motorola odpowiada na pytanie co pracownicy sądzą o służbowych smartfonach?

W warunkach pracy hybrydowej, pracownicy nie ograniczają się do służbowego komputera i sięgają po inne urządzenia, a to często zaciera granicę pomiędzy sferą zawodową a osobistą. Z badań wykonanych na zlecenie firmy Motorola wynika, że służbowe smartfony towarzyszące firmowym komputerom, pomagają bardziej skupić się na pracy.

Przeprowadzone wśród ponad 4000 pracowników badania wykazały, że istnieją nierówności w wykorzystaniu smartfonów służbowych przez firmy i instytucje na całym świecie.

 

Wnioski z badania numer 1: globalne badanie firmy Motorola dotyczące bezpieczeństwa i produktywności pracowników

Z pierwszego badania wynika, że tylko 26% ankietowanych pracowników używa służbowych smartfonów. Oznacza to, że praktycznie ¾ osób w grupie fokusowej przy wykonywaniu zadań służbowych korzystało ze swoich prywatnych telefonów. Może to stwarzać różne problemy zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Jednym z nich jest zagrożenie bezpieczeństwa danych, ale także ograniczenie produktywności – często związane z trudnością w osiągnięciu odpowiedniej równowagi pomiędzy pracą, a życiem osobistym.

 

 

Co istotne, nie brakuje wcale pracowników zainteresowanych korzystaniem ze służbowych smartfonów – o ile mieliby taką możliwość. Z badania firmy Motorola wynika, że aż 54% respondentów korzystających z prywatnego smartfona, bardzo chętnie korzystałaby z urządzenia służbowego o ile mieliby taką możliwość (a więc otrzymaliby urządzenie od pracodawcy). Wrażenia osób, które użytkują służbowe smartfony są przeważająco pozytywne. Zdaniem 85% respondentów zapewniają one lepsze poczucie równowagi pomiędzy życiem osobistym a pracą. Wskazują oni również (63%), że korzystanie ze służbowego urządzenia wpływa na większą efektywność w wykonywaniu zadań i usprawnia komunikację ze współpracownikami (57%).

 

– Pracownicy coraz częściej poszukują sposobów na zwiększenie komfortu pracy. Korzystanie z prywatnego smartfona w pracy może wiązać się z wyzwaniami dla pracowników, takimi jak pogorszenie produktywności, zwiększenie zagrożeń i zacieranie granicy między pracą a życiem osobistym – mówi Sudhir Chadaga, Head of B2B w firmie Motorola. Choć obserwujemy coraz większe zainteresowanie służbowymi smartfonami wśród pracowników, większość przebadanych firm jeszcze nie zdecydowała się ich w nie wyposażyć, w związku z czym pracownicy muszą często realizować zadania i komunikować się przy użyciu prywatnego telefonu.

 

Wnioski z badania numer 2: globalne badanie decydentów IT

Z drugiego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Motorola wynika, że służbowe smartfony przynoszą korzyści nie tylko pracownikom. Kadra kierownicza uświadamia sobie zalety przydzielania smartfonów służbowych oraz ryzyko związane z tym, że pracownicy do zadań służbowych wykorzystują swoje prywatne urządzenia.

 

 

„Globalne badanie decydentów IT” wykazało, że 100% osób na kierowniczych stanowiskach IT w dużych firmach, które oferują pracownikom służbowe smartfony, ocenia takie rozwiązanie jako korzystne. Z drugiej strony aż 61% ankietowanych obawia się zagrożeń związanych z używaniem prywatnych smartfonów do celów służbowych.

 

– Korzystanie w celach służbowych z prywatnych urządzeń wiąże się z licznymi zagrożeniami, a największe z nich to podwyższona podatność na wykradanie danych oraz większy potencjał rozpraszania uwagi pracowników – podkreśla Sudhir Chadaga. Wprowadzenie służbowych smartfonów jako standardu w firmach, umożliwia utrzymanie odpowiednich środków bezpieczeństwa, a jednocześnie promowanie produktywności i lepszej równowagi między życiem zawodowym a osobistym.

 

Podsumowanie badań

Ze względu na rolę technologii w świecie pracy hybrydowej, przydzielanie nie tylko komputerów, ale także służbowych smartfonów może być korzystne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Badania przeprowadzone przez firmę Motorola wskazują, że korzyści z używania służbowych smartfonów są znaczne i stale rosną, zapewniając lepszą równowagę między życiem zawodowym oraz osobistym, lepsze bezpieczeństwo, a także większą produktywność.

Rozwiązania Motorola for Business oferują firmom oraz instytucjom najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii cyfrowych, bezpieczeństwa danych oraz zarządzania urządzeniami mobilnymi, a także gotowe do zastosowań służbowych smartfony z rodzin moto g, motorola edge i razr oraz ThinkPhone by Motorola.

 

Lenovo New Product Training 2024: Nowe rozwiązania dla biznesu gotowe na erę AI