Najszybszy człowiek świata, Usain Bolt, został ambasadorem firmy Epson. Jamajski sprinter reklamuje nowe drukarki EcoTank.
W Warszawie, w Centrum Olimpijskim, mieliśmy okazję gościć na wydarzeniu organizowanym przez firmę Epson. Dzięki kilku przeciekom na LinkedIn domyślaliśmy się co będzie główną informacją. Zaskoczenia może i przez to nie było, za to trudno odmówić japońskiej firmie polotu – zaprosiła do współpracy żywą legendę sportu.
Wydarzenie główne odbyło się wprawdzie w Londynie, ale i ono, z racji panujących zasad, było w pewnym stopniu zdalne – nowy ambasador marki łączył się ze studiem w Anglii ze swojego domu w stolicy Jamajki, Kingston.
Najszybszy człowiek świata twarzą Epsona
Epson chyba nie mógł wybrać lepiej – pomyślałem, gdy stało się jasne, że ambasadorem japońskiej firmy zostanie nie kto inny, jak Usain Bolt. Trudno bowiem o sportowca o większej globalnej rozpoznawalności, konkurować z nim mogą chyba tylko Ronaldo i Messi. Rzecz w tym, że obaj są czynnymi zawodnikami, podczas gdy Jamajczyk karierę już zakończył. Jego rekordy jednak pozostają i raczej nieprędko zostaną pobite. Zarówno na dystansie 100 metrów (czas 9,58 sekundy), jak i 200 metrów (19,19 sekundy) przy rekordzie świata znajduje się właśnie nazwisko Jamajczyka, które znakomicie pasuje do jego osiągnięć (wśród licznych znaczeń słowa „bolt” są m.in. piorun oraz bełt do kuszy). Są to rekordy pobite w 2009 roku.
Dziś, na sportowej emeryturze, 35-letni sprinter angażuje się w działania fundacji Usain Bolt Foundation, która zajmuje się przede wszystkim edukacją na Jamajce. Ojczyzna Bolta, chociaż może wydawać się tropikalnym rajem, jest krajem dręczonym licznymi problemami – zarówno ekonomicznymi, jak i społecznymi. Jedną z przyczyn są braki w edukacji, a fundacja założona przez Usaina Bolta stara się poprawić tę sytuację. Więcej nt. Usain Bolt Foundation można przeczytać na stronie internetowej organizacji.
Wspólne cele, różne rekordy
W przypadku japońskiej firmy „olimpijska kariera” zaczęła się wiele lat wcześniej, bo w 1964 roku. Wówczas, podczas XVIII Letnich Igrzysk Olimpijskich pomiar czasu dokonywany był za pomocą pierwszych kwarcowych stoperów, stworzonych właśnie przez firmę Epson. Japoński producent stał się zresztą prekursorem w dziedzinie elektronicznych zegarków (pod marką Seiko). Do innych „rekordów” firmy należą m.in pierwszy zegarek kwarcowy (1969 rok) i pierwszy kolorowy projektor LCD (1989).
Nie tylko Usain Bolt, ale i Epson ma swoje szczytne cele. Firma od lat pracuje także nad rozwojem swojej linii EcoTank – drukarek atramentowych, które dzięki swojej charakterystycznej budowie są bardziej przyjazne środowisku. Nie zawierają kartridży, a tusz uzupełniamy specjalnymi dozownikami o dużej pojemności. Co więcej, poza oszczędnością na tworzywach, EcoTank to linia drukarek, w której, we wszystkich nowych modelach, znajdziemy głowice Micro Piezo lub Precision Core. Podczas drukowania nie wymagają ciepła, przez to wyposażone w nie drukarki czerpią mniej prądu. Zużycie mechaniczne takich głowic także następuje przez to wolniej.
Ta swoista zielona strategia nie sprowadza się jedynie do produktów. Epson przypomniał podczas wydarzenia także o swoim udziale w programie Operacja Czysta Rzeka, czyli inicjatywie sprzątania polskich rzek.
Szybka współpraca
Najszybszy człowiek świata i Epson rozpoczynają więc współpracę, a jej pierwszymi efektami są spoty nagrane przy udziale jamajskiego sprintera. Posłużą one m.in. jako podstawa reklam telewizyjnych i internetowych firmy. Wiodące hasło kampanii to „Nalej i biegnij dalej”. W spotach, w swoim, luźnym stylu Usain Bolt zachęca do korzystania z drukarek EcoTank Epsona.
„Bardzo się cieszę, że będę współpracował z Epson i pomagał przekazywać informacje o drukarkach EcoTank. Nawiązuję partnerstwa tylko z tymi markami, które według mnie mogą naprawdę coś zmienić. Urządzenia EcoTank pozwalają zapomnieć o wielu frustracjach związanych z drukowaniem, jakie występowały przy korzystaniu z kartridżów atramentowych. Jestem zdania, że wszystko, co może nam choć trochę ułatwić życie, jest po prostu dobre. Ale to nie wszystko! Z Epsonem łączy mnie wiele wspólnych wartości, razem chcemy tworzyć lepszą przyszłość. Zależy nam przede wszystkim na budowaniu zaufania dzięki produktom, które pomagają społecznościom rozwijać się w mądry, zrównoważony sposób. Chcę inspirować innych do realizowania swoich marzeń, niezależnie od tego, czy są duże czy małe” – powiedział Usain Bolt.
Yoshiro Nagafusa, prezes Epson Europe, podsumował partnerstwo, mówiąc: „Usain to dla nas idealny partner! Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób na świecie, a jego radosny charakter pomoże nam w zabawny, zapadający w pamięć i przyjazny sposób pokazać nasze niedrogie rozwiązania do drukowania. Teraz, gdy z domu pracuje więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej, a życie rodzinne zyskuje na intensywności, nadszedł właściwy moment, aby zwiększyć świadomość na temat naszych drukarek EcoTank i zapewnianych przez nie oszczędności”.