Największy sportowy serwis LIVESTREAMINGOWY – Perform Group stworzy 100 miejsc pracy dla programistów obsługujących DAzn.
Polscy programiści katowickiego oddziału Perform Group będą obsługiwać DAZN – serwis live streamingowy, który w branży sportowej rozpoczął rewolucję podobną do tej, którą Netflix spowodował na rynku filmów i seriali. Serwis umożliwia fanom oglądanie transmisji z rozgrywek najważniejszych europejskich lig piłkarskich, sportu amerykańskiego, tenisa i wielu innych dyscyplin, w domu i na urządzeniach mobilnych. Obecnie programiści z Katowic pracują nad aktualizacjami produktu na potrzeby urządzeń mobilnych wyposażonych w systemy operacyjne iOS, Android oraz platformy telewizyjne.
DAZN, to stworzony przez Perform Group pierwszy na świecie serwis live streamingowy dedykowany sportowi, oferujący nieograniczony dostęp do najszerszego wachlarza transmisji na żywo i na żądanie (VOD). Za jego pośrednictwem fani mogą śledzić piłkarskie rozgrywki angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Liga, włoskiej Serie A, francuskiej Ligue 1, a także najważniejsze fragmenty meczów 1. Bundesligi i 2. Bundesligi. Obok lig piłkarskich kibice mają również dostęp do NBA, NFL, tenisa, sportów motorowych, boksu, hokeja na lodzie, rugby i innych dyscyplin. DAZN dostarczy również statystyki, które są integralną częścią transmisji. Bogata sportowa oferta dostępna jest zarówno na urządzeniach mobilnych, w tym na tablecie i smartfonie, a także w wersji webowej, na Smart TV, dekoderze telewizji cyfrowej czy konsoli do gier.
– Dostępny bez abonamentu i w przystępnej cenie DAZN jest najlepszym wyborem dla fanów sportu. Niezależnie, czy chcą śledzić zmagania na żywo czy korzystać z wideo na życzenie, mogą wybrać dogodną dla siebie opcję i oglądać ukochane dyscypliny gdziekolwiek zechcą. W niespełna pół roku po debiucie mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z tego, jak DAZN został przyjęty przez kibiców. W chwili obecnej produkt dostępny jest w wybranych krajach, jednak jesteśmy otwarci na możliwość dalszego jego rozwoju. Obsługę naszego flagowego produktu powierzamy między innymi sprawdzonemu zespołowi katowickiego centrum developerskiego. Zdecydowały o tym umiejętności i zaangażowanie programistów z Katowic, którzy dbają o utrzymanie i rozwój także innych naszych produktów – mówi Florian Diederichsen, Perform Group, Chief Technology Officer.
DAZN, produkt łączący szeroką ofertę programową z pełną funkcjonalnością jej odbioru, rewolucjonizuje świat transmisji sportowych. Katowice będą miejscem, z którego ta rewolucja będzie prowadzona w jej najbardziej newralgicznym, programistycznym obszarze. W pierwszym etapie za programistyczną obsługę projektu odpowiedzialnych będzie kilkadziesiąt osób.
– Skala i zasięg projektu, tworzenie aplikacji używanej przez miliony ludzi na świecie, to jedno z wyzwań, przed którym stajemy. Aby spełnić oczekiwania kibiców, nie można pozwolić sobie na problemy z dostarczaniem przekazu. Dodatkowym zadaniem będzie tworzenie oprogramowania na wiele niestandardowych urządzeń. Obsługa projektu DAZN to ogromne wyzwanie dla programistów, ale tym wyróżniają się członkowie naszego zespołu, że mają umiejętności, doświadczenie oraz ambicje, dzięki którym to właśnie nam powierzono rozwój tego produktu – mówi Jonasz Borys, Delivery Lead Perform Poland.
Katowicki oddział Perform będzie zaangażowany w rozwój DAZN w bardzo szerokim zakresie. Obsługę będą zapewniać zespoły odpowiedzialne za backend i frontend aplikacji, zespoły dedykowane do rozwoju produktu na urządzenia mobilne wyposażone w systemy operacyjne android i IOS oraz zespół rozszerzający jego dostępność na nowych platformach, takich jak dedykowane dla danego rynku telewizory czy dekodery. Aktualnie, w związku z projektem, do pracy w katowickim centrum programistycznym Perform Group poszukiwanych jest ponad 50 specjalistów, którzy dołączą do 20-stu już pracujących przy obsłudze serwisu.
– Powierzenie obsługi i rozwoju kluczowego dla firmy produktu, to potwierdzenie wysokiej oceny kwalifikacji naszego zespołu. Aktualnie poszukujemy front-end deweloperów, Node.js deweloperów, specjalistów QA, a także programistów z doświadczeniem w tworzeniu serwisów OTT. Jednak nie jesteśmy zamknięci na wymienione wyżej umiejętności, a każdy dobry inżynier będzie mógł wnieść swój wkład do projektu. Programiści, którzy lubią sport z pewnością będą usatysfakcjonowani, bo nie na co dzień mogą otrzymać ofertę będącą jednocześnie dużym zawodowym wyzwaniem i szansą na współpracę z największymi markami sportowymi. W chwili obecnej zespół DAZN w Katowicach będzie tworzyć grono kilkudziesięciu osób. Jednak warto wspomnieć, że potencjał projektu wiąże się z możliwością bardzo znaczącego powiększenia zespołu obsługujących go programistów. To jednak jest uzależnione od dalszego rozwoju produktu – mówi Marzanna Poborska, HR Manager Perform Poland.
Jak podkreślają przedstawiciele Perform o sukcesie, w równym stopniu z umiejętnościami, decyduje atmosfera w firmie.
– Ambitny developer w Perform będzie miał szansę intensywnie rozwijać swoje umiejętności mając realny wpływ na kształt dostarczanych klientom produktów. Nowi pracownicy otrzymują wsparcie kolegów i liderów zespołów, dzięki czemu łatwiej mogą się zaadaptować. Stawiamy przede wszystkim na wymianę wiedzy, liczne szkolenia i warsztaty oraz wzajemną pomoc. Pracujemy w metodologiach zwinnych, głównie Scrum, a nad pracą poszczególnych zespołów czuwają dedykowani im Scrum Masterzy – mówi Jonasz Borys. – Praca dla najważniejszych sportowych marek wiąże się też z możliwością uczestnictwa w meczach Premier League, czy NBA. Jednak żyjemy nie tylko pracą i istotna jest dla nas pozabiurowa integracja, której służą wspólne wypady integracyjne, drużyna piłkarska czy udział w inicjatywach społecznych, jak Szlachetna Paczka, czy Akademia Przyszłości. To wszystko sprawia, że możemy pochwalić się naprawdę wyjątkową atmosferą w firmie – mówi Jonasz Borys.
Katowicki zespół Perform Group, liczący aktualnie około 200 programistów, uczestniczy w tworzeniu innych produktów firmy m.in. OPTA, wspierającej globalny sukces Premier League, a także produkcję internetowego przekazu z meczów na najważniejsze europejskie rynki czy dostarczanie transmisji z legendarnych konferencji prasowych, na których trenerskie gwiazdy angielskiego futbolu rozgrywają „mind games”, jak również wspieranie narzędzi, z których korzystają bukmacherzy.