Naver zaprezentuje swoją odpowiedź na ChatGPT tego lata
Południowokoreański gigant internetowy Naver zaprezentuje HyperCLOVA X, swoją platformę sztucznej inteligencji w hiperskali, która może pochwalić się większą znajomością języka koreańskiego niż jego amerykański rywal, OpenAI’s ChatGPT, tego lata, aby ogólnie ulepszyć swoje usługi.
Jak informuje „Korea Herald”, Naver planuje wprowadzić usługę sztucznej inteligencji w hiperskali w lokalnym sektorze business-to-business, aby rozwiązać problemy związane z dostosowywaniem i ochroną danych, których globalne firmy nie mogą rozwiązać lepiej. W tym roku uruchomi również usługę w połączeniu z narzędziami zwiększającymi produktywność, takimi jak Line Works i Naver Works w Japonii, powiedziała CEO Naver, Choi Soo-yeon.
„W oparciu o HyperCLOVA, która ma trzecią co do wielkości liczbę szkoleń z języka koreańskiego na świecie i pierwszą w Korei, zaprezentujemy usługę HyperClova X, która jest porównywalna z GPT-4 (następcą ChatGPT)” – tak Choi powiedziała podczas rozmowy o wynikach firmy za pierwszy kwartał w poniedziałek. „Podczas gdy paradygmat zmienia się dramatycznie, ponieważ skomercjalizowane usługi AI są szybko udostępniane, Naver ma na celu wniesienie doświadczenia użytkownika na wyższy poziom poprzez zastosowanie HyperCLOVA X we wszystkich naszych usługach” – powiedziała.
Zapytana o konkurencyjność HyperCLOVA X, dyrektor generalna powiedziała: „Inwestujemy w technologię sztucznej inteligencji od 2017 roku. Szczególnie w języku koreańskim uważamy, że mamy przewagę konkurencyjną, która przewyższa globalne modele Big Tech AI. Naszym obowiązkiem jest nadal to robić”.
Wcześniej w lutym Naver powiedział, że do końca czerwca uruchomi własny generatywny, wstępnie wytrenowany transformator, czyli GPT, do funkcji wyszukiwania. W tym czasie Choi wyraziła przekonanie, że Naver będzie w stanie przezwyciężyć problem pogorszenia dokładności podczas tłumaczenia modeli opartych na języku angielskim na język koreański.
Podczas poniedziałkowej rozmowy o zarobkach koreański gigant IT ogłosił również, że w drugiej połowie tego roku zaktualizuje ekran wyszukiwania i aplikację dla wygody użytkowników. Nowe wersje mają szybko identyfikować intencje wyszukiwania użytkowników, aby doprowadzić do pożądanych wyników wyszukiwania. Usługa, która może eksplorować więcej treści w oparciu o rekomendacje AI z wyników wyszukiwania, jest również w drodze.
Wyczekiwana aplikacja Naver będzie zawierała nowe zakładki z linkami do krótkich treści i kanału domowego, wyjaśniła dyrektor generalna. „Rozwijamy nasze usługi. Naver opracowuje również innowacyjną wersję demonstracyjną usługi AI połączoną z różnymi usługami, aby sprostać nowym trendom generatywnej sztucznej inteligencji” – powiedziała.
Przed sprawozdaniem finansowym gigant technologiczny opublikował raport o zyskach za pierwszy kwartał przed otwarciem giełdy koreańskiej. Naver powiedział, że jego dochód operacyjny wzrósł o 9,5 procent w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej do 330,5 miliarda wonów (250,5 miliona dolarów).
„Było to spowodowane zmianą okresu amortyzacji aktywów infrastrukturalnych, takich jak serwery, w celu lepszego dopasowania do krajowych i światowych trendów oraz rzeczywistych lat użytkowania – podała firma. – To było jak oszczędność kosztów poprzez zmianę standardów rachunkowości”. Sprzedaż firmy wzrosła o 23,6 procent w skali roku do 2,28 biliona wonów, ale jej zysk netto spadł o 71,2 procent w skali roku do 43,7 miliarda wonów w ciągu trzech miesięcy, podała firma w zgłoszeniu regulacyjnym.