NENT Group zawarła z Vectrą wieloletnią umowę dystrybucyji w Polsce platformy streamingowej Viaplay, która zostanie uruchomiona w naszym kraju już 3 sierpnia br.
Nordic Entertainment Group (NENT Group) oraz Vectra, wiodący operator telewizji kablowej w Polsce, podpisały wieloletnią umowę dystrybucyjną, która umożliwi dostęp do serwisu streamingowego Viaplay 1,7 mln klientom Vectry. Platforma Viaplay zostanie uruchomiona w Polsce 3 sierpnia br. i będzie oferowała polskim widzom unikalne połączenie treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, programów dla dzieci, a także najważniejszych, transmitowanych na żywo, wydarzeń sportowych, takich jak spotkania piłkarskiej Bundesligi, a w kolejnych latach również mecze Premier League oraz wyścigi Formuły 1.
Od 3 sierpnia tego roku klienci Vectry będą mieli możliwość dodania subskrypcji serwisu streamingowego Viaplay do swoich pakietów obejmujących dostęp do telewizji, szerokopasmowego internetu lub telefonii komórkowej. Aplikacja Viaplay będzie także dostępna na TV Smart 4K Box – najnowszych dekoderach z Android TV oferowanych przez Vectrę. Vectra, będąca największym pod względem liczby klientów operatorem telewizji kablowej w Polsce, wprowadziła TV Smart latem 2020 roku, umożliwiając widzom korzystanie z oferowanych treści na całym terytorium Polski oraz Unii Europejskiej. Serwis streamingowy Viaplay, od chwili jego uruchomienia w Polsce, wzbogaci również ofertę platformy TV Smart.
„Umowa zawarta z największym operatorem telewizji kablowej w Polsce, pokazuje długoterminowe zaangażowanie serwisu streamingowego Viaplay oraz chęć dotarcia do lokalnych odbiorców. Na wszystkich rynkach, na których działamy, naszym kluczowym priorytetem jest zapewnienie jak najszerszego dostępu do platformy Viaplay. Porozumienie z Vectrą daje nam wiele możliwości. Cieszymy się, że będziemy mogli powitać klientów Vectry i zaproponować im unikalną ofertę w obszarze streamingu. Wkrótce będziemy także mogli ogłosić nasze kolejne partnerstwa w Polsce.” – zaznaczył Kim Poder, NENT Group Chief Commercial Officer.
„Naszą misją jest wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zapewniać im dostęp do najlepszej rozrywki w oparciu o najnowsze technologie. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że jako jedni z pierwszych podpisaliśmy umowę z Nordic Entertainment Group (NENT Group) w Polsce. Viaplay to kolejny, bardzo atrakcyjny serwis dla miłośników kina i sportu w portfolio produktowym naszej firmy. Dzięki usłudze TV Smart nasi Klienci mogą zabrać ze sobą również Viaplay wszędzie tam, gdzie jest Internet na terytorium Polski i UE.” – podkreślił Tomasz Żurański, Prezes Zarządu Vectra S.A.
W Polsce cena miesięcznej subskrypcji platformy Viaplay wyniesie 34 zł – oferta obejmie także atrakcyjną promocję, dostępną w momencie uruchomienia platformy. Dostęp do serwisu będzie oferowany zarówno poprzez bezpośrednią subskrypcję, jak i za pośrednictwem partnerów zewnętrznych. Viaplay będzie również dostępny w szerokiej gamie urządzeń oraz platform, takich jak telewizory smart marki Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips oraz TCL; smartfony i tablety wyposażone w systemy operacyjne iOS oraz Android; urządzenia Chromecast oraz Apple TV, konsole PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox One, a także komputery PC oraz Mac.
Obecnie 25% spośród 13,8 mln gospodarstw domowych w Polsce posiada subskrypcję streamingu treści, ze średnią na poziomie 1,5 subskrypcji na gospodarstwo – zgodnie z założeniami, w najbliższych latach obie wspomniane wartości znacząco wzrosną, wraz z rozwojem lokalnego rynku. W regionie państw nordyckich oraz bałtyckich, NENT Group posiada partnerstwa dystrybucyjne z takimi operatorami i dostawcami usług jak Allente, Boxer, Stofa, Waoo and YouSee (Dania); Elisa (Estonia); Allente, DNA, Elisa and Telia (Finlandia); Tet (Łotwa); Allente, Altibox, Get, NextGenTel, RiksTV oraz Telenor (Norwegia); a także A3, Allente, Bahnhof, Com Hem, Connext TV, Junet, Kalejdo, Mediateknik, Ownit, Sappa, Serverado, Telia oraz Universal Telecom (Szwecja).