Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Netflix planuje inwestycję o wartości 2,5 miliarda dolarów w Korei Południowej

Netflix Inc powiedział we wtorek, że planuje zainwestować 2,5 miliarda dolarów w Korei Południowej w ciągu najbliższych czterech lat, aby produkować koreańskie seriale telewizyjne, filmy i programy bez scenariusza, podwajając kwotę, jaką firma zainwestowała na rynku od 2016 roku. 

Jak podaje Reuters, amerykański serwis streamingowy ogłosił to po spotkaniu prezydenta Korei Południowej Yoon Suk Yeol i współzarządzającego Netflixem Teda Sarandosa. Yoon przybył do Waszyngtonu w poniedziałek z sześciodniową wizytą państwową.

„Byliśmy w stanie podjąć tę decyzję, ponieważ mamy wielką pewność, że koreański przemysł kreatywny będzie nadal opowiadał wspaniałe historie” – powiedział Sarandos w oświadczeniu, powołując się na światowe hity platformy streamingowej wyprodukowane przez południowokoreańskich twórców, takie jak „Squid Game”, „Chwała” i „Fizyczne: 100”. „Squid Game”, premiera z 2021 roku, pozostaje najczęściej oglądanym serialem Netflix wszechczasów, gromadzącym 1,65 miliarda godzin transmisji strumieniowej w ciągu pierwszych 28 dni.

Zgodnie z najnowszymi danymi rządowymi, w 2021 roku eksport treści, w tym muzyki, gier wideo i filmów, osiągnął rekordowy poziom 12,4 miliarda dolarów, pozostawiając sprzęt gospodarstwa domowego i akumulatory w wielkości eksportu.

Prezydent Yoon z zadowoleniem przyjął tę inwestycję jako „główną szansę” dla przemysłu treści w Korei Południowej i Netflix, ponieważ kraj ten dąży do zwiększenia eksportu kultury i miękkiej siły. Akcje południowokoreańskich firm produkcyjnych i rozrywkowych wzrosły we wtorek, a Showbox i Studio Dragon wzrosły odpowiednio o 8,75% i 2,26%, w porównaniu do spadku mniejszego krajowego indeksu Kosdaq o 2,21%.

Południowokoreański przemysł rozrywkowy, znany jako „koreańska fala” lub Hallyu, przeżywa w ostatnich latach globalny rozkwit. Jego rynek muzyczny, prowadzony przez grupy K-pop, takie jak BTS i Blackpin, przewodzi szarży.

Netflix przedstawił w zeszłym tygodniu lżejszą niż oczekiwano prognozę, ponieważ wygląda na to, że w drugim kwartale rozprawi się z nieusankcjonowanym udostępnianiem haseł, aby wprowadzić ulepszenia, opóźniając niektóre korzyści finansowe.