Netflix podał wyniki kwartalne za drugi kwartał 2023 roku.
Netflix podał swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku – wyniki, zaznaczmy pozytywne. Najnowsze posunięcia firmy przyniosły efekty.
Przychody i liczba subskrypcji wzrosły, ponieważ podjęto wysiłki na rzecz ograniczenia udostępniania haseł między użytkownikami. Gigant streamingu wideo podał, że w drugim kwartale zyskał 5,9 miliona klientów.
Firma odnotowała przychody w wysokości 8,19 mld USD (analitycy oczekiwali 8,30 mld USD), co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z 7,97 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk netto wyniósł 1,49 mld USD i wzrósł z 1,44 mld USD w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Zyski w przeliczeniu na akcję sięgnęły 3,29 USD w porównaniu z oczekiwanymi przez analityków 2,86 USD na akcję.
Należy oczekiwać, że inwestorzy będą oczekiwali maksymalizacji zysków, odnosząc się do zapowiedzi samego Netflixa. Firma ogłosiła już jakiś czas temu pojawienie się na platformie streamingowej reklam w tańszych abonamentach i na części rynków zasady te już obowiązują. Netflix podał, że spodziewa się wzrostu przychodów w drugiej połowie roku, gdy zacznie „widzieć pełne korzyści z płatnego udostępniania oraz stały wzrost naszego planu wspieranego przez reklamy”.
Netflix podał, że obecnie prognozuje przychody w trzecim kwartale w wysokości 8,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 7% rok do roku. Oczekiwany wzrost przychodów firma przypisała większemu udziałowi kont o wyższych abonamentach. Firma przewiduje również, że liczba nowych płatnych abonentów netto w trzecim kwartale będzie podobna jak w drugim kwartale. Tymczasem Netflix spodziewa się, że wzrost przychodów w czwartym kwartale „znacząco przyspieszy”, ponieważ wysiłki mające na celu ograniczenie udostępniania haseł nabiorą tempa, a przychody z reklam rosną.
Co-CEO Netflixa, Greg Peters powiedział w środę, że firma nie zobaczy pełnego efektu nowej polityki dotyczącej kont i reklam przez kilka kwartałów.
„To nie jest coś z dnia na dzień” – powiedział Greg Peters – „Częściowo z powodu interwencji, które są wprowadzane stopniowo, a częściowo dlatego, że niektórzy pożyczkobiorcy nie od razu założą własne konto, ale zrobią to w następnym miesiącu, trzech miesiącach, sześciu miesiącach, a może nawet dłużej, ponieważ wprowadzamy tytuł, którym są szczególnie zainteresowani”.
Netflix wprowadził zarówno nową politykę udostępniania, jak i reklamy w zeszłym roku w ramach odpowiedzi na pierwszą utratę abonentów od ponad dekady w 2022 roku.