Netflix wybiera Microsoft jako partnera dla tańszej usługi z reklamami

Netflix Inc. wybrał Microsoft Corp. jako partnera technologicznego i sprzedażowego dla swojego nowego, wspieranego reklamami abonamentu streamingowego, co jest kluczowym krokiem w jego wysiłkach zmierzających do ponownego ożywienia wzrostu abonentów i przychodów.

Netflix planuje sprzedawać tańszą, wspieraną reklamami alternatywę dla swojego flagowego serwisu streamingowego w czwartym kwartale tego roku. Osoby, które już wykupiły abonament nie zobaczą reklam — te będą przeznaczone dla klientów zapisujących się na nowy niższy pakiet.

Netflix od początku istnienia nie przerywał filmów reklamami, był to jeden z najważniejszych argumentów, by wybrać właśnie tę platformę streamingową. Ale spowalniający wzrost zmusił firmę do poszukiwania nowych sposobów na przyciągnięcie subskrybentów i nowych źródeł przychodów. Firma ogłosiła plany wejścia w biznes reklamowy w kwietniu po zgłoszeniu spadku liczby klientów.

Ponieważ Netflix wyznaczył wąskie ramy czasowe, aby uruchomić usługę, kierownictwo szukało zewnętrznego partnera, który zajmie się sprzedażą i technologią, przynajmniej na początek. Dyrektor operacyjny Greg Peters spotkał się z potencjalnymi kandydatami, takimi jak Alphabet Inc.’s Google i Comcast Corp.

Dzięki wygranej Microsoft stanie się wyłącznym dostawcą i sprzedawcą reklam na Netflixie.

„Microsoft ma udowodnioną zdolność do wspierania wszystkich naszych potrzeb reklamowych, gdy pracujemy wspólnie nad budową nowej oferty wspieranej reklamami” – powiedział Peters w poście na blogu. „Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność, aby wprowadzać innowacje w czasie zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silne zabezpieczenia prywatności dla naszych użytkowników”.