Nethansa z nowym dyrektorem ds. przychodów, Jakub Pietraszek objął stanowisko Chief Revenue Officera.
Jakub Pietraszek dołączył we wrześniu do polskiej firmy technologicznej Nethansa, tworzącej oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży na platformach handlowych, obecnie Amazon i Kaufland.de. Pietraszek objął stanowisko dyrektora ds. przychodów (Chief Revenue Officer).
W nowej roli Jakub Pietraszek odpowiada za tworzenie i realizację strategii rozwoju firmy związanej z generowaniem przychodów, w tym za wdrażanie procesów zarządzania sprzedażą, obsługę klienta, ustalanie cen czy zarządzanie przychodami. Nadzoruje także działania marketingowe i wspiera działalność firmy na rynkach europejskich.
Nowy CRO ma ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe jako manager i doradca biznesowy, zwieńczone ponad 30 zakończonymi sukcesem projektami doradczymi w Polsce i Europie. Przed dołączeniem do Nethansy był dyrektorem zarządzającym w Uber Eats w Polsce, a wcześniej był również prezesem zarządu i współzałożycielem fintechu Booste, oferującego finansowanie i narzędzia dla rozwoju e-commerce. Był również managerem i konsultantem w międzynarodowych firmach doradczych, takich jak KPMG, EY czy Deloitte.
Pietraszek jest absolwentem MIT Sloan School of Management, ukończył również studia doktoranckie z zarządzania na SGH oraz ekonomię i prawo na UW.
Gdański startup z globalnymi ambicjami
Nethansa swoje biuro ma w gdańskim Olivia Business Centre. To tam na co dzień ponad 80 pracowników rozwija platformę i usługi wspierające sprzedaż na Amazon i Kaufland.de, z których dziś korzysta już ponad 100 firm. Stworzone oprogramowanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy ofert konkurencji i optymalizacji cen wystawionych na sprzedaż produktów, dzięki czemu skokowo zwiększa marżę swoich klientów. Umożliwia też zarządzanie cenami sprzedaży towarów na ośmiu europejskich rynkach w Amazon i Kaufland.de. Połączenie z systemami największych firm logistycznych ułatwia natomiast efektywną kontrolę i obsługę zamówień w czasie rzeczywistym. Nethansa oferuje również kompleksowe usługi wsparcia sprzedaży, dzięki czemu pomóc może zarówno średnim e-commerce, jak i dużym markom, które celują przede wszystkim w rozwój poprzez optymalizację działań.
W marcu spółka poinformowała o zakończeniu rundy A finansowania, w której głównym inwestorem był fundusz inwestycyjny Warsaw Equity Group (WEG). Nethansie udało się pozyskać blisko cztery miliony euro. Środki mają być przeznaczone m.in. na dalszy rozwój platformy SaaS oraz międzynarodową ekspansję.