Networking w pełnej krasie – czyli trzecia edycja Poland IT Meeting (wydarzenia w formule networkingu) już za nami.

W dniach 8 i 9 czerwca Warszawa stała się stolicą branży IT w Polsce. Do Hotelu Lord przybyło 85 firm reprezentowanych przez 120 uczestników, a wszystko to za sprawą wydarzenia Poland IT Meeting, które już po raz trzeci zgromadziło w jednym czasie i w jednym miejscu przedstawicieli szeroko rozumianego IT. Chociaż na Polskim gruncie formuła networkingu dopiero zyskuje na popularności to organizatorzy nie mogą narzekać na brak zainteresowania projektem.

 

Ile spotkań można odbyć w ciągu dwóch dni? A gdyby do kryteriów dodać jeszcze: ile spotkań z odpowiednimi osobami można odbyć w ciągu dwóch dni? Organizatorzy Poland IT Meeting śpieszą z odpowiedzią – nawet 30. Brzmi niewiarygodnie? Już po raz trzeci uczestnicy tego wydarzenia mogli się przekonać na własnej skórze, że jest to możliwe. – Czas konferencji jest podzielony na sloty, podczas których odbywają się wcześniej umówione – za pomocą zintegrowanej aplikacji – spotkania ‘1 na 1’. Uczestnicy sami decydują o przebiegu wydarzenia, tworząc indywidualny kalendarz. Dzięki temu jest to szansa na precyzyjne wykreowanie lub umocnienie relacji biznesowych – tłumaczy Rafał Wójcicki, Dyrektor Zarządzający Poland IT Meeting

 

Poland IT Meeting kolejny już raz zgromadziło wszystkich przedstawicieli łańcucha IT – od producentów, przez dystrybutorów, resellerów, system integratorów, aż po klientów końcowych, wśród których wyróżnić można takie brandy jak: BNP Paribas, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A., Grupa Tauron, mBank, PGE Polskiej Grupy Energetycznej S.A., PKN Orlen S.A., Przewozy Regionalne i Santander Consumer Bank. W gronie uczestników znaleźli się przedsiębiorcy zarówno z Polski, jak całego Świata – w tym przedstawiciele z Anglii, Belgii, Bułgarii, Danii, Hiszpanii, Holandii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Niemiec, Słowacji oraz Słowenii – łącznie 13 krajów.

 

 

W czwartek już parę minut po 9.00 w Hotelu Lord pojawili się pierwsi uczestnicy wydarzenia, by o 10.00 rozpocząć zaplanowane spotkania. Całości towarzyszyła miła i swobodna atmosfera, co sprzyjało budowaniu relacji także w tych mniej oficjalnych okolicznościach, jak podczas lunchu, przy wspólnej kawie czy wreszcie na uroczystej, wieczorowej Gali. Na samym przyjęciu na uczestników czekała nie tylko strawa dla ciała – w postaci pysznego jedzenia – ale także coś dla ducha, o co zadbała Katarzyna Szubert prezentując grę na skrzypcach i harfie w niecodziennej, elektryzującej aranżacji. Kolejny dzień, 9 czerwca, niemniej od poprzedniego sprzyjał rozwojowi networkingu – uczestnicy odbywali umówione spotkania biznesowe, a także umacniali te już nawiązane relacje.

 

– Relacje interpersonalne – ich rodzaj i poziom zażyłości –  mogą stać się istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji biznesowych, niezależnie od branży. Przy postępującej unifikacji rynku produktów i usług to właśnie łączące nas związki oraz doświadczenia nierzadko pełnią rolę punktu wyjścia do rozważań dotyczących ewentualnej współpracy. Nasze wydarzenie powstało właśnie po to, by stymulować budowanie i rozwój relacji, a co najważniejsze zaufania między partnerami. Mam ogromną nadzieję, że networking jeszcze mocniej zakorzeni się w świadomości polskich przedsiębiorców, a Poland IT Meeting stanie się stałym punktem w kalendarzach specjalistów branży IT z całego świata – podsumowuje inicjator projektu, Rafał Wójcicki.