NFON konsekwentnie rozwija swój biznes, notując stabilny wzrost.
Firmy NFON czytelnikom IT Resellera raczej przedstawiać nie trzeba. Eksperci w dziedzinie łączności poprzez chmurę, pomimo trudnych warunków ekonomicznych w Europie, rozwijają swój biznes notując kolejne wzrosty.
Przychody cykliczne wzrosły o 8,7% i stanowią obecnie 90,9% łącznych przychodów firmy NFON. Przedsiębiorstwo spodziewa się dalszego wzrostu, zarówno poprzez pionizację bazy klientów, jak i działania typu up-selling i cross-selling poprzez ponad 3000 partnerów i ponad 50 000 klientów. NFON, w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku osiągnął kluczowe strategiczne kamienie milowe. W ten sposób firma położyła podwaliny pod dalszy rozwój jako dostawca zintegrowanej komunikacji biznesowej w nadchodzących latach.
Liczba zainstalowanych stanowisk wzrosła do 622 785 na dzień 30 września 2022 r., co oznacza roczny wzrost o 8,7%. Stałe przychody, które są generowane przez rosnącą bazę stanowisk, wzrosły o 8,7% w porównaniu z rokiem poprzednim do 55 mln euro. Przy całkowitych przychodach w wysokości 60,4 mln odpowiada to utrzymującemu się bardzo wysokiemu udziałowi w całkowitych przychodach wynoszącym 90,9%. Średni przychód na użytkownika (łączny ARPU) wyniósł 9,76 € w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku.
Biorąc pod uwagę opisany powyżej rozwój biznesu i nowe perspektywy na czwarty kwartał, Rada Dyrektorów skorygowała prognozę na cały rok 2022 i obecnie oczekuje wzrostu liczby miejsc pracy między 7% a 8% oraz wzrostu powtarzalnych dochodów między 8% i 9%. Jednak ewolucja operacyjna w ciągu ostatnich kilku miesięcy odzwierciedla również ogólnie panującą niepewność gospodarczą. W takim otoczeniu makroekonomicznym widoczna jest wyraźna niechęć firm do inwestowania na rynkach właściwych dla NFON i związane z tym długie cykle sprzedaży.
„Rynek komunikacji w chmurze jest w ciągłym ruchu. Menedżerowie biznesowi coraz częściej wdrażają całościowe strategie chmury w całym przedsiębiorstwie, co skutkuje dużym zapotrzebowaniem na zintegrowaną komunikację biznesową. Szybko rozpoznaliśmy te zmieniające się wymagania rynku i posunęliśmy się naprzód, wprowadzając odpowiednie środki w ostatnich kwartałach. Z powodzeniem rozszerzyliśmy nasze zespoły programistów, odpowiednio zdefiniowaliśmy przyszły plan produktowy, a rebranding wyjaśnia repozycjonowanie marki NFON na zewnątrz. Obecnie koncentrujemy się na rentownym wzroście” – mówi Klaus von Rottkay, dyrektor generalny NFON.
Dotychczasowe inwestycje rozwojowe położyły podwaliny pod pozycjonowanie NFON jako wiodącego dostawcy zunifikowanej komunikacji na rynku europejskim. Firma będzie nadal promować możliwości oferowane przez ten model biznesowy i będzie się rozwijać w przyszłości z zyskiem, zarówno poprzez pionizację bazy klientów, jak i działania typu up-selling i cross-selling poprzez ponad 3000 partnerów i ponad 50 000 klientów.