Nie tylko Ameryka i Europa. Google otworzy swoją nową placówkę w… Afryce.

Firma Alphabet poinformowała, że inwestuje w swoje pierwsze w historii centrum rozwoju produktów w Afryce, w stolicy Kenii, Nairob. Biorąc pod uwagę trendy demograficzne, jest to uzasadnione długoterminowo. 

Kontynent, który z reguły jest pomijany, przez media, przez światowe zainteresowanie opinii publicznej, ale i przez wielki biznes. Afryka to jednak nie tylko miejsce służące jako źródło surowców, ale także dom dla ponad 1,3 mld ludzi. Dlatego, mimo pozostawania w ogonie rozwoju, Afryka będzie z czasem coraz częściej obiektem zainteresowania firm technologicznych. Google, w swojej nowej inwestycji, przygotowuje się do obsługi rosnącej bazy użytkowników Internetu na tym „zapomnianym kontynencie”.

Według kalifornijskiej firmy, do końca tej dekady kontynent będzie miał około 800 milionów użytkowników Internetu i jedną trzecią światowej populacji ludzi młodych, co czyni go atrakcyjnym miejscem do inwestowania. W nowej placówce, Google zatrudni inżynierów, menedżerów produktów, projektantów UX i naukowców do obsługi nowego centrum, co potwierdzają we wpisie na firmowym blogu Suzanne Frey, wiceprezes ds. produktów i Nitin Gajria, szef Google Africa. Firma zainwestuje 1 miliard dolarów w różne projekty na kontynencie w ciągu pięciu lat, powiedział jej dyrektor generalny Sundar Pichai w październiku ubiegłego roku, aby pomóc gospodarkom przyspieszyć cyfrową transformację Afryki. Firma już wcześniej otworzyła centrum sztucznej inteligencji w Akrze w Ghanie.

Warto zauważyć, że swoisty „wyścig o Afrykę” już się rozpoczął. Od lat widzimy tam rozwój firm chińskich, jak Huawei czy ZTE, a swoje centra rozwoju w Kenii i Nigerii zapowiedział także Microsoft.

IT RESELLER nr. 344/2022 „Dywersyfikacja receptą na niespokojne czasy” – zaznacza Piotr Wypijewski, Prezes Zarządu Statim Integrator.