Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

W pierwszych miesiącach 2021 roku hakerzy najczęściej wykorzystywali marki ze świata bankowości i finansów w swoich atakach phishingowych, wynika z najnowszych analiz Check Point Research.

W pierwszych miesiącach 2021 roku hakerzy najczęściej wykorzystywali marki ze świata bankowości i finansów w swoich atakach phishingowych – donosi Check Point Research. Światowym numerem jeden nadal pozostaje Microsoft, ale nazwa znanego banku okazała się być niezastąpionym wabikiem dla ofiar cyberprzestępców.

 

Analizy Check Point Research (CPR) wykazały, że bankowość dołączyła do pierwszej trójki branż, które są najczęściej wykorzystywane w atakach phishingowych, czyli takich w których cyberprzestępcy podszywają się pod znane i szanowane instytucje. Eksperci zwracają uwagę, że dwie popularne amerykańskie marki finansowe – Wells Fargo i Chase – znalazły się dziesiątce najpopularniejszych brandów naśladowanych przez hakerów. Odkrycia te zostały zawarte w nowym raporcie CPR dotyczącym marek wykorzystywanych w atakach phishingowych w pierwszym kwartale 2021 r.

 

W Polsce Wells Fargo oraz Chase nie są tak popularnymi markami jak w Stanach Zjednoczonych, co nie oznacza, że hakerzy nie próbują nas oszukać, by pozyskać nasze dane. Zdaniem ekspertów Check Pointa, marką wciąż najchętniej wykorzystywaną w atakach phishingowych jest Microsoft, która wykorzystywana była w blisko 40% ataków na całym świecie. Na drugim miejscu uplasował się DHL (18% ataków), natomiast na trzecim Google (9%). Miejsce piąte w zestawieniu zajął z kolei Amazon, który w zeszłym miesiącu oficjalnie zadebiutował na polskim rynku.

 

Top 10 marek wykorzystywanych w atakach phishingowych (1Q21):

– Microsoft (related to 39% of all brand phishing attempts globally)
– DHL (18%)
– Google (9%)
– Roblox (6%)
– Amazon (5%)
– Wells Fargo (4%)
– Chase (2%)
– LinkedIn (2%)
– Apple (2%)
– Dropbox (2%)

 

Główne sektory wykorzystywane w atakach phishingowych:

– Technologia
– Dostawy
– Bankowość i finasne

 

Mając na uwadze pozyskane informacje eksperci firmy Check Point radzą, jak zabezpieczyć się przed tego typu atakami. W ich opinii należy uważnie czytać wiadomości otrzymywane z zewnątrz – zwracać uwagę na błędy ortograficzne, nie otwierać załączników, dokładnie sprawdzić podpisy i pochodzenie maili, nie kierować się wskazówkami osoby wysyłającej, nie udostępniać informacji osobistych i firmowych.

 

 

https://itreseller.pl/itrnewibm-wprowadza-pakiet-rozwiazan-dla-bankow-i-instytucji-finansowych/