Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nie znasz dnia ani godziny, czyli w jakich sytuacjach niszczone są smartfony w Polsce.

Na wakacjach, podczas sprzątania, zabawy z kotem czy kolacji – Polacy co dwie minuty niszczą swój smartfon. Często do wypadku dochodzi w najmniej spodziewanym momencie. Grupa Digital Care przygotowała zestawienie: gdzie najczęściej dochodzi do uszkodzeń telefonów, a także kto jest ich sprawcą.  Aby uniknąć wysokich kosztów naprawy sprzętu, warto zainwestować w odpowiednią ochronę.

W ubiegłym roku Polacy niszczyli jeden telefon co… dwie minuty. Do największych serwisów w Polsce zajmujących się naprawą telefonów, najczęściej trafiały urządzenia z uszkodzonym ekranem, zalane lub wymagające wymiany baterii. Do Digital Care każdego miesiąca przychodzą tysiące zgłoszeń. Zestawienie pokazuje, że do wypadku może dojść w najmniej spodziewanych momentach.

 

Wypadki podczas egzotycznych wakacji

Biura podróży zachęcają do kupowania dodatkowego ubezpieczenia podczas zagranicznych wyjazdów. Pokrywa ono koszty leczenia, np. gdy klient złamie nogę. Nie myślimy jednak o wypadkach, które zdarzają się naszym sprzętom – zwłaszcza telefonom.  Okazuje się bowiem, że podczas wakacji często dochodzi do zalania i stłuczenia smartfonów, dlatego warto zadbać również o ich ochronę.

 

Podczas wypoczynku jedyne o czym marzymy to spokój. Niestety, często zdarzają się naprawdę zaskakujące sytuacje, których skutków moglibyśmy uniknąć, mając ochronę telefonu. Z jednego ze zgłoszeń wynikało, że urządzenie leżało na stoliku, na który z dachu spadł wąż – mówi Magdalena Król, Rzecznik Klienta w Digital Care. Ta sytuacja wystraszyła jedną z urlopowiczek, która uderzyła w stolik. Telefon spadł na ziemię, a na niego wylała się szklanka wody. To tylko jedno z nielicznych wakacyjnych zgłoszeń.  

 

Ekspertka dodaje, że zakup dodatkowego pakietu ochronnego może zagwarantować nam  naprawę urządzenia, a w niektórych wypadkach – nawet jego wymianę na nowy model. Warto rozważyć różne warianty i wybrać ten, który zabezpieczania naszego smartfona w najszerszym zakresie. W większości przypadków ochrona obejmuje również uszkodzenia telefonów, do których dochodzi za granicą.

 

Kot, mop i ostre pazury

Naprawy telefonów często zgłaszają właściciele zwierząt – według statystyk Digital Care odpowiadają one za około 2% wszystkich uszkodzeń. Jakie to przypadki? Najczęściej zwierzęta zrzucają smartfony do wiadra z wodą albo ze stołu. Do takich sytuacji często dochodzi podczas sprzątania mieszkania. Zdarzają się też zadrapania przez kota.

Jedno ze zgłoszeń zwróciło jednak szczególną uwagę serwisantów. Klient poinformował, iż wyświetlacz w smartfonie został stłuczony przez… ptaka. Podczas spaceru w parku ten podfrunął do mężczyzny, uderzył w telefon, który wylądował na betonowej alejce.

 

Upadki podczas pracy, zabawy i zakupów

Telefony są niszczone także podczas wypadków przy pracy. Zdarzają się zgłoszenia, że aparat spadł z dużej wysokości, gdy klient wykonywał roboty budowlane. Część zgłoszeń dotyczyła telefonów … rozjechanych przez samochody.

Zakupy też mogą przyczyniać się do uszkodzeń smartfonów. Jedna poszkodowana poinformowała, że upadła w markecie na swoją torebkę, w której znajdował się telefon. Niemal 20% wszystkich uszkodzeń było spowodowanych wysunięciem się telefonu z torebki, plecaka lub kieszeni, warto więc przemyśleć, jak i gdzie chowamy telefon wychodząc z domu.

 

Wszędzie dobrze, ale w domu…

Statystyki są jednak nieubłagane – do 45% szkodzeń dochodzi w domu, a do 15% w pracy. Często przyczyną jest nieuwaga – źle odłożony telefon spada z szafki, czy ze stołu, przewrócona szklanka wody czy innego napoju zalewa urządzenie. W 7% przypadków sprawcami są dzieci. I mimo iż blisko 70% telefon jest chronionych szkłem, folią, czy etui i tak 50% badanych deklaruje, iż zdarzyło im się uszkodzić telefon.

 

Ochrona przed wysokimi kosztami naprawy

Miesięczny koszt ochrony smartfona to w zależności od oferty operatora od kilku do kilkunastu złotych. Koszty naprawy  w 2022 r. wynosiły natomiast średnio od kilkuset do nawet 8 tyś zł. Warto więc na wszelki wypadek zabezpieczyć swój telefon, aby móc spokojnie … spacerować, robić zakupy, wyjeżdżać na urlop i bawić się.

 

IT RESELLER nr. 344/2022 „Dywersyfikacja receptą na niespokojne czasy” – zaznacza Piotr Wypijewski, Prezes Zarządu Statim Integrator.