Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niecodzienny sojusznik w budowie sieci 5G – pozostałości po systemie viaTOLL.

Wprawdzie wciąż czekamy na aukcje częstotliwości (“jedynie” trzy lata po starcie sieci 5G np. w Chinach), ale pewne przygotowania są już w toku. O nowym pomyśle poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.

Z pewnością kojarzysz czytelniku/czytelniczko charakterystyczne metalowe konstrukcje na polskich autostradach, rozciągające się ponad jezdnią. To tzw. bramownice, wykorzystywane kiedyś do wygaszonego już dziś systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Jak podaje PAP, Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że te kratownicowe konstrukcje mogą być wykorzystane przy budowie sieci 5G oraz powiązanych z nią punktów dostępu bezprzewodowego o bliskim zasięgu.

 

“Istnieje (…) możliwość wykorzystania tej infrastruktury do budowy sieci 5G oraz powiązanych z nią punktów dostępu bezprzewodowego o bliskim zasięgu” – podaje za pośrednictwem PAP biuro prasowe MI.

 

Takie zastosowanie tych konstrukcji ma niemało sensu. Ministerstwo, jak twierdzi, prowadziło już konsultacje z partnerami społecznymi, a więc przedsiębiorstwami branżowymi i izbami gospodarczymi z obszaru infrastruktury telekomunikacyjnej. Zdaniem resortu, istnieje zainteresowanie wykorzystaniem bramownic poboru opłat drogowych viaTOLL właśnie do budowy sieci 5G. Posiadają one odpowiednie dojście serwisowe, oraz zostały zbudowane tak, by pozostawały bezpiecznie połączone do Sieci przewodowo. Infrastruktura twarda pod instalację więc jest.

Wszystko może utrudnić jednak nie tylko opieszałość we wdrażaniu 5G w Polsce, ale też kwestia własności. Ministerstwo przypomniało, że zarządcą bramownic, ale i podłączeń i urządzeń na nich zamontowanych jest Krajowa Administracja Skarbowa (odpowiedzialna za nowszy system e-TOLL). Ministerstwo podało jednak, że ponad 150 bramownic przejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

 

“Ponadto Główny Inspektor Transportu Drogowego przeanalizował możliwość wykorzystania infrastruktury przydrożnej do montażu urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Takie analizy przeprowadzono również w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego, gdzie stwierdzono możliwość wykorzystania bramownic do zdalnego odczytu danych z tachografów inteligentnych” – podał resort infrastruktury.

 

Lenovo ogłasza konkurs dla swoich Partnerów „Przeżyj zieloną przygodę z Lenovo.” Zwycięzcy odwiedzą jedno z najbardziej odseparowanych od reszty świata miejsc na ziemi.