Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niedobory w niemieckim przemyśle samochodowym potrwają lata

Niedobory półprzewodników, które stworzyły wąskie gardła w niemieckim przemyśle samochodowym, będą likwidowane latami, pomimo planów budowy fabryk w tym kraju przez producentów chipów, jak powiedział w piątek starszy menedżer Audi. 

Jak informuje Reuters, producenci chipów, tacy jak amerykański Intel i tajwańska TSMC ogłosili w tym roku plany budowy fabryk w Niemczech. Jednak inwestycje rzędu miliardów (a o takich tu mowa) dolarów trwają latami.

Renate Vachenauer, szefowa działu zakupów w należącym do Volkswagena Audi powiedziała, w rozmowie dla gazety “Augsburger Allgemeine”, że producenci samochodów mogą rozszerzyć wąskie gardła, redukując rodzaje chipów stosowanych obecnie w pojazdach (z 8000 stosowanych obecnie).

„Musimy użyć wielu dźwigni, aby ustabilizować podaż półprzewodników, a także w pewnym stopniu uzupełnić zapasy na rynku brokerskim” – dodała.

Niemieccy producenci samochodów i elektroniki mocno ucierpieli z powodu opóźnień w produkcji spowodowanych globalnym niedoborem chipów. Kierownictwo i decydenci ponownie zastanawiają się nad liniami zaopatrzenia i próbują zmniejszyć zależność od garstki azjatyckich i amerykańskich dostawców chipów. Berlin zabiega o względy największych na świecie producentów chipów kontraktowych miliardami euro dotacji.

 

TSMC, Bosch, Infineon i NXP łączą siły, aby utworzyć ESMC, europejską spółkę joint venture