Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niemal wszystkie stanowiska pracy w branży ICT ulegną przeobrażeniom pod wpływem AI – wynika z najnowszego raportu

AI Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja to niewątpliwie game-changer dla wielu obszarów gospodarki. Jak się okazuje; bardzo silnie zmieni ona także branżę ICT. 

Najnowszy raport, przygotowany przez konsorcjum złożone z takich gigantów jak Cisco, Accenture, Google, IBM, Intel, Microsoft i SAP, przewiduje, że aż 92% stanowisk w tej branży ulegnie poważnym zmianom. Dokument, zatytułowany „The Transformative Opportunity of AI in ICT Jobs”, analizuje wpływ AI na niemal 50 kluczowych ról w ICT.

W szczególności, stanowiska średniego i podstawowego szczebla będą podlegać największym przekształceniom. Oczekuje się, że aż 40% ról średniego szczebla oraz 37% ról podstawowych zostanie znacząco zmodyfikowanych pod wpływem nowych technologii.

Wraz z dynamicznym rozwojem AI, wzrastać będzie zapotrzebowanie na umiejętności takie jak etyka i odpowiedzialne korzystanie z AI, szybka inżynieria, a także zdolność do efektywnego wykorzystania tej technologii. Znaczenie takich kompetencji będzie rosło, podczas gdy tradycyjne umiejętności, jak zarządzanie danymi czy programowanie w podstawowych językach, mogą stracić na znaczeniu.

Raport podkreśla również, że niezależnie od poziomu stanowiska, wszyscy pracownicy w ICT będą musieli zdobyć nowe, kluczowe kompetencje, w tym zaawansowaną znajomość AI, analizę danych oraz umiejętność szybkiej inżynierii. To wyraźny sygnał, że przyszłość tej branży jest nierozerwalnie związana z dalszym rozwojem i integracją sztucznej inteligencji w codziennej pracy.