Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niemcy chcą, aby Big Tech pokrywał koszty przestrzegania nowego prawa cyfrowego 

Niemcy postulują, aby firmy Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta Platforms i Microsoft miały udział w pokrywaniu kosztów przestrzegania nowych przepisów Unii Europejskiej mających na celu ograniczenie ich władzy.

Przełomowe zasady określają listę wymagań dla sześciu firm, takich jak umożliwienie konkurencyjnym usługom współdziałania z ich usługami, a także umożliwienie użytkownikom biznesowym promowania swojej oferty i zawierania umów z klientami poza ich platformami.

Wskazanym firmom zabrania się nieuczciwego umieszczania własnych usług i produktów na tle konkurencji na swoich platformach lub uniemożliwiania użytkownikom odinstalowywania jakiegokolwiek preinstalowanego oprogramowania lub aplikacji na swoich urządzeniach.

Sven Giegold, sekretarz stanu odpowiedzialny za politykę konkurencji w niemieckim ministerstwie gospodarki stwierdził, że taka propozycja pomoże unijnym organom regulacyjnym w zakresie ochrony konkurencji lepiej egzekwować ustawę o rynkach cyfrowych (DMA), której wymienionych sześć firm będzie musiało przestrzegać 7 marca.

„Komisja [Europejska] potrzebuje dodatkowych zasobów na egzekwowanie przepisów – powiedział Giegold na konferencji zorganizowanej przez niemiecką agencję antymonopolową. – Proponujemy dla DMA wprowadzenie takiego samego finansowania z opłat, jak w ramach DSA”.

Na mocy ustawy DSA, która nakłada na Big Tech obowiązek większych działań w zakresie kontroli treści na swoich platformach, 20 bardzo dużych platform internetowych, w tym Meta, Google, Apple, TikTok, a także dwie bardzo duże wyszukiwarki internetowe, muszą uiścić opłatę nadzorczą w wysokości 0,05% ich rocznego światowego dochodu netto. DMA nie posiada takiej opłaty nadzorczej.

Giegold powiedział również, że unijne organy egzekwowania prawa antymonopolowego powinny bardziej skoncentrować się na kluczowych sektorach o charakterze międzynarodowym, aby pomóc europejskim firmom lepiej konkurować na świecie.