Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niemiecki kanclerz pochwala przemysł samochodowy mimo protestów i ogłasza ustawę dotyczącą ekspansji pojazdów elektrycznych 

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz pochwalił wysiłki niemieckiego przemysłu samochodowego na rzecz elektryfikacji na targach samochodowych IAA w Monachium i potępił protesty jako „irytujące”, ogłaszając nową ustawę mającą na celu zwiększenie liczby stacji ładowania pojazdów elektrycznych. 

Jak informuje Reuters na podstawie danych federalnego urzędu ds. motoryzacji KBA, do końca kwietnia na niemieckich drogach jeździło zaledwie około 1,2 miliona w pełni elektrycznych pojazdów, czyli znacznie mniej niż założone 15 milionów do 2030 r.

Jako główne przyczyny opóźnień w sprzedaży pojazdów elektrycznych wymienia się wysokie ceny, ograniczony zasięg i brak stacji ładowania, szczególnie na obszarach wiejskich.

Scholz powiedział, że w nadchodzących tygodniach Niemcy staną się „pierwszym krajem w Europie, który wprowadzi prawo wymagające od operatorów 80% wszystkich stacji paliw zapewnienia możliwości szybkiego ładowania samochodów elektrycznych o mocy co najmniej 150 kilowatów”. Dodał, że dzięki tej ekspansji obawy dotyczące zasięgu staną się przeszłością wśród kierowców pojazdów elektrycznych.

Scholz nie podał ram czasowych inicjatywy. Największa gospodarka Europy ma zaledwie 90 000 publicznych punktów ładowania, ale do 2030 r. planuje ich liczbę doprowadzić do 1 miliona, aby zwiększyć popyt na pojazdy elektryczne.

Wizyta kanclerza po wystawie samochodowej IAA w Monachium została dwukrotnie przerwana przez protestujących działaczy na rzecz środowiska, którzy wspięli się na samochody na stoiskach BMW i Mercedes-Benz, trzymając tabliczki z napisem „Impreza się skończyła” w języku niemieckim i krzycząc „Przyszłość jest niszczona”.

Scholz w odpowiedzi na protesty oświadczył na koniec swojego wystąpienia, że protesty są częścią debaty publicznej i demokratycznej, ale są trochę anachroniczne w kontekście prezentowanych najnowszych technologii.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych, w tym BYD, Nio, Xpeng i Leapmotor, skupiają się na rynku europejskim, gdzie sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o prawie 55% do około 820 000 pojazdów w pierwszych siedmiu miesiącach 2023 r., co stanowi około 13% całej sprzedaży samochodów.