Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niemiecki urząd antymonopolowy rozszerza badanie Amazona na podstawie nowych przepisów

Niemiecki urząd antymonopolowy zapowiedział w poniedziałek, że rozszerzył dwa postępowania dotyczące amerykańskiego giganta e-commerce Amazon.com, wykorzystując nowe przepisy pozwalające na zakazanie wszelkich antykonkurencyjnych zachowań na wcześniejszym etapie.

„W obu postępowaniach badamy, czy i jak Amazon utrudnia możliwości biznesowe sprzedawców, którzy działają na rynku Amazon i konkurują z jego własną działalnością detaliczną” – powiedział w oświadczeniu prezes Federalnego Urzędu Antymonopolowego Andreas Mundt.

Zmiany w niemieckim prawie antymonopolowym dla korporacji cyfrowych, które weszły w życie w zeszłym roku, dają urzędowi ochrony konkurencji więcej uprawnień w identyfikowaniu i zakazywaniu dominującej pozycji niektórych firm.

Według urzędu antymonopolowego Amazon obsługuje najważniejszy rynek w handlu elektronicznym, co daje mu kluczową pozycję w tym obszarze, która pozwala mu ustalać zasady konkurencji na swojej platformie.

„Nasze nowe kompetencje, które mają właśnie na celu ograniczenie takiej władzy ustalania zasad, pozwalają nam skuteczniej interweniować przeciwko antykonkurencyjnym praktykom Amazona” – powiedział Mundt.