Niemieckie media ostrzegają, że Deutsche Bahn może stracić kolosalną kwotę na wymianie sprzętu od Huawei

Niemiecki operator kolejowy, Deutsche Bahn, może stracić 400 milionów euro, jeśli zostanie zmuszony do wymiany wszystkich komponentów swojej infrastruktury, która jest dostarczana przez Huawei.

Jak donosi Der Spiegel, państwowa firma kolejowa Deutsche Bahn może napotkać nawet pięcio- lub sześcioletnie opóźnienia w realizacji swoich projektów, jeśli niemiecki rząd zdecyduje się zakazać komponentów Huawei w krótkim okresie. Dzieje się to kilka miesięcy po tym, jak firma Deutsche Telekom kontrakt na modernizację sieci o wartości 64 milionów euro przy użyciu sprzętu Huawei.

Na stanowisko Niemiec w sprawie zakazu mogą wpłynąć plany Unii Europejskiej, która rozważa wprowadzenie obowiązkowego zakazu używania przez państwa członkowskie sprzętu pochodzącego od dostawców, który może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa w ich sieciach 5G. Oczekuje się, że taki zakaz obejmie Huawei i innego chińskiego dostawcę ZTE, przy czym Huawei w szczególności postrzegany jest jako zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego w wielu krajach zachodnich ze względu na rzekome bliskie powiązania z chińskim rządem. Huawei wcześniej skrytykował stanowisko Komisji Europejskiej, twierdząc, że jest dyskryminowany bez weryfikacji.

Warto zaznaczyć, że Niemcy dość niechętnie nałożyły zakaz na Huawei w porównaniu z kilkoma innymi krajami europejskimi. Szwecja, Estonia, Wielka Brytania, Dania, Łotwa i Litwa zakazały Huawei odgrywania ważnej roli w ich infrastrukturze sieci 5G pod naciskiem rządu USA. W Polsce taką możliwość miał wprowadzić nowy Krajowy System Cyberbezpieczeństwa.

 

TSMC, Bosch, Infineon i NXP łączą siły, aby utworzyć ESMC, europejską spółkę joint venture