Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nienaprawialna podatność układów AMD na ataki jailbreak w samochodach Tesla

Grupa badaczy z Technical University (TU) Berlin odkryła lukę w systemach informacyjno-rozrywkowych pojazdów opartych na AMD, która umożliwia atakującym odblokowanie ograniczonych funkcji pojazdu.

Jest to najbardziej godne uwagi w pojazdach, które oferują funkcje premium za paywallem, w tym w Tesli, która ma jeden z (jeśli nie) najbardziej rozbudowanych systemów tego typu, choć producent samochodów nie jest sam w pobieraniu opłat za opcjonalne dodatki – BMW również trafiło na pierwsze strony gazet w ostatnich miesiącach w związku z modelami subskrypcji towarów, takich jak podgrzewane fotele.

Zespół twierdzi, że “zhakowanie wbudowanego komputera samochodowego może pozwolić użytkownikom na odblokowanie tych funkcji bez płacenia”.

Istnieją dwie różne obawy. Po pierwsze, “jailbreak Tesli oparty na AMD” umożliwia atakującemu uruchamianie dowolnego oprogramowania na wyświetlaczu samochodowym. Po drugie, wyodrębnienie unikalnego dla pojazdu sprzętowego klucza RSA umożliwia atakującemu uwierzytelnienie samochodu i otwarcie go na usługi Tesli.

Według osób stojących za odkryciem, atak polegający na wstrzyknięciu błędu napięcia został przeprowadzony na AMD Ryzen SoC używanym w MCU-Z Tesli.

Nie jest jasne, do których płatnych opcji można uzyskać dostęp poprzez atak, jednak w komunikacie naukowcy z TU Berlin stwierdzili, że nie wszystkie aktualizacje oprogramowania są dostępne. W zależności od modelu i roku, aktualizacje mogą obejmować dodatki, takie jak podgrzewane tylne siedzenia, przyspieszenie i pełne możliwości samodzielnej jazdy.

Tesla rozwiązała swój dział prasowy w 2020 roku, więc podobnie jak na Twitterze, słuchanie wiadomości z ust Elona Muska jest jedynym sposobem na oddzielenie faktów od fikcji. Mimo to producent samochodów nie skomentował jeszcze publicznie luki w zabezpieczeniach.