Niezawodność i bezpieczeństwo firmowych urządzeń – Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego serwisu?

Badania pokazują, że pracownicy spędzają aż 30 minut tygodniowo na rozwiązywaniu problemów związanych ze swoim komputerem służbowym czy pomaganiu współpracownikom z ich urządzeniami. Awaria nawet jednego sprzętu może być dla przedsiębiorstwa nie tylko przeszkodą w kontynuowaniu działalności, ale także generuje dodatkowe koszty. Sprawdź, jak zabezpieczyć firmę przed tego typu sytuacjami.

Naprawa nagłych usterek jest zazwyczaj droższa niż stała współpraca z serwisem, odpowiedzialnym za bieżące utrzymanie komputerów i monitorowanie ich stanu. Koszty związane z naprawą doraźną, przywracaniem działania systemu czy odzyskiwaniem danych mogą opiewać na kwotę od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Ponadto, w sytuacjach awarii sprzętu pracodawca jest zobowiązany do wypłacania pełnych wynagrodzeń, mimo że pracownicy – z powodów technicznych – nie wykonują powierzonych im zadań. Brak serwisowego zaplecza naraża również przedsiębiorcę na ryzyko długiego oczekiwania na specjalistę.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego serwisu?

Mając na uwadze wszystkie powyższe kwestie, przy wyborze serwisu należy zwrócić szczególną uwagę na takie aspekty jak dostępność fachowców, zakres świadczonych usług czy bezpieczeństwo danych.

Dobrze jest się również upewnić, czy serwis jest autoryzowany przez producenta. Daje to pewność, że diagnostykę i naprawy wykonują uprawnieni i wyszkoleni technicy, korzystający z właściwych narzędzi oraz oryginalnych części, a cała usługa przebiega zgodnie z najwyższymi standardami.

Bardzo poręcznym rozwiązaniem w kontekście długoterminowej współpracy jest także zapewnienie swoje firmie odpowiednich SLA, czyli Service Level Agreement. Dzięki tej umowie określony zostaje minimalny zakres usług (np. czas na reakcję, terminowość wykonania usługi, sposoby zgłaszania usterek), które mają być świadczone na rzecz klienta.

 

Serwis dla każdej marki, w jednym miejscu

Co w sytuacji, gdy firmowa flota urządzeń składa się nie tylko z różnych rodzajów urządzeń, ale także pochodzi od różnych producentów? Pomocna może okazać się oferta firmy Digital Care, która ma szerokie kompetencje serwisowe – posiada w swojej grupie dwa serwisy: MTTC,  autoryzowany serwis dla marek takich jak Samsung, Oppo, realme czy Huawei oraz iMad – autoryzowany serwis Apple.

MTTC to zespół ok. 80 techników, którzy średnio każdego roku realizują ponad 100 000 napraw, a aż 98% z nich w maksymalnie 3 dni robocze.

Firma iMad jest serwisem autoryzowanym przez Apple i również wchodzi w skład grupy Digital Care. Działa na polskim rynku od ponad 12 lat, świadcząc usługi z zakresu profesjonalnej naprawy urządzeń. W iMad w ramach umowy serwisowej gwarantowane jest SLA na poziomie:

  • 4h na kontakt z klientem od otrzymania zgłoszenia serwisowego;
  • 1h-2 dni na realizację napraw urządzeń z systemem iOS;
  • 2-3 dni na realizację napraw urządzeń z systemem macOS.

Obie firmy są idealną propozycją dla klientów, którzy cenią sobie wydajność pracy i gwarancję usług świadczonych na najwyższym poziomie.

 

Współpraca z serwisem to nie tylko naprawa

Digital Care proponuje swoim klientom kompleksowe wsparcie i szereg usług dodatkowych, takich jak weryfikacja programów serwisowych, monitoring gwarancji czy realizacja regularnych przeglądów, które mogą uchronić urządzenia przed wystąpieniem poważniejszych uszkodzeń.

  • Dostęp do specjalistów. Jedną z najważniejszych zalet korzystania z autoryzowanego serwisu jest dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Pracownicy serwisów objętych autoryzacją przez danego producenta są bowiem przez niego regularnie szkoleni i certyfikowani. Dzięki temu dysponują rzetelną wiedzą na temat konkretnego sprzętu i jego specyfiki, co umożliwia z kolei szybką i skuteczną diagnozę, a następnie rozwiązanie danego problemu.
  • Wysoka jakość. Korzystanie z autoryzowanego serwisu oznacza również użycie oryginalnych części – co ma kluczowe znaczenie dla wydajności i trwałości urządzeń. Wybierając autoryzowany serwis, można mieć pewność, że do smartfona czy laptopa trafiają tylko komponenty pochodzące od danego producenta bądź zaakceptowane przez niego zamienniki.
  • Bezpieczeństwo danych. Awaria sprzętu często idzie w parze z obawami o bezpieczeństwo danych. Profesjonalne serwisy korzystają z procedur, które pozwalają skutecznie zabezpieczyć dane na czas naprawy urządzenia.
  • Sprawność przez lata. Wybierając autoryzowany serwis, klient ma pewność, że po naprawie zachowa gwarancję producenta, jeśli urządzenie jest nią nadal objęte. Jeśli chodzi o długotrwałe i niezawodne funkcjonowanie firmowych urządzeń, warto postawić na miejsce, w którym naprawy wykonują fachowcy, co gwarantuje spokój i komfort użytkowania sprzętów.

 

Dlaczego warto wybrać właśnie Digital Care?

Wybór autoryzowanego serwisu i nawiązanie z nim stałej współpracy to kluczowy krok, aby zapewnić sprawność firmowym sprzętom, zachować ciągłość działania biznesu oraz zadbać o bezpieczeństwo danych na urządzeniach.

Decydując się na współpracę z Digital Care:

  • zmniejszasz ryzyko poważnych problemów ze sprzętem;
  • wiesz, że firmowe dane są odpowiednio chronione;
  • korzystasz z komfortowych rozwiązań, nawet z dojazdem do klienta oraz zawsze w określonych ramach czasowych;
  • Twoim sprzętem zajmują się wykwalifikowani specjaliści;
  • możesz skorzystać z usługi zdalnej diagnostyki;
  • otrzymujesz bezpłatną logistykę na terenie Polski;
  • zyskujesz zakres umowy skrojony według Twoich potrzeb;
  • masz zapewnione wsparcie techniczne dla pracowników;
  • wspiera Cię opiekun klienta;
  • jesteś spokojny o zarządzanie flotą urządzeń.

 

Digital Care oferuje kompleksowe usługi dostosowane do potrzeb klienta, niezależnie od tego, z jakich urządzeń składa się Twoja flota sprzętu IT w firmie. Klient poza fachowymi naprawami, otrzymuje zarządzanie flotą czy wsparcie użytkowników w ich codziennej pracy.

Skontaktuj się już dziś, wysyłając wiadomość na adres ofertadlabiznesu@digitalcaregroup.com lub wejdź na stronę https://digitalcaregroup.pl/naprawy i dowiedz się więcej. Każdy Klient jest tu w dobrych rękach!