Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

NIO prezentuje pierwszy na świecie 5 nm chip dla pojazdów autonomicznych

NIO Shenji NX9031

Chiński producent samochodów elektrycznych NIO zaprezentował na targach w Szanghaju pierwszy na świecie 5-nanometrowy chip dla pojazdów autonomicznych – Shenji NX9031. Nowy układ, opracowany całkowicie wewnętrznie, już trafił do flagowego modelu ET9 i zapowiada znaczący przełom w rozwoju zaawansowanych systemów jazdy autonomicznej.

 

Przełomowa technologia NIO

Podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju, firma NIO ogłosiła rozpoczęcie masowej produkcji pierwszego na świecie samochodowego chipa wykonanego w technologii 5 nm – Shenji NX9031. Układ trafił do seryjnej produkcji i jest już instalowany w nowym, flagowym modeleu NIO – ET9, który właśnie trafia do pierwszych klientów.

Chip, którego opracowanie zajęło 800 inżynierom 4 lata, zawiera ponad 500 miliardów tranzystorów i oferuje wydajność porównywalną z topową wersją NVIDIA Thor-X. Oparty na 32-rdzeniowym CPU i autorskim układzie NPU, NX9031 wspiera zaawansowane algorytmy jazdy autonomicznej oraz umożliwia współpracę obliczeniową wielu systemów pojazdu jednocześnie.

 

NIO Shenji NX9031

 

40% lepsza energooszczędność i bezpieczeństwo klasy ASIL-D

W porównaniu z wcześniejszymi układami wykonanymi w litografii 7 nm, NX9031 zapewnia o 40% lepszą efektywność energetyczną, co ma kluczowe znaczenie w kontekście ograniczeń termicznych i wydajnościowych w pojazdach elektrycznych. Co więcej, chip spełnia najwyższe normy bezpieczeństwa funkcjonalnego ASIL-D, dzięki czemu nadaje się do zastosowań w systemach krytycznych dla bezpieczeństwa.

Jednym z najbardziej imponujących aspektów technologii Shenji NX9031 jest wprowadzenie funkcji ultrazmysłowego wzmacniania, które pozwala systemowi precyzyjnie wykrywać obiekty nawet w warunkach słabego oświetlenia oraz szybciej reagować na nagłe sytuacje na drodze.

 

 

Kluczowy komponent nowej platformy NT3.0

Nowy chip stanowi fundament platformy NT3.0, będącej podstawą dla przyszłych modeli NIO. Dzięki synergii między sprzętem a własnym systemem operacyjnym „Tiānshū”, NX9031 obsługuje inteligentną jazdę w pełnym zakresie scenariuszy – od jazdy po autostradzie, przez ruch miejski, aż po samodzielne parkowanie. Ponadto, układ umożliwia rozwój takich technologii jak zintegrowany kokpit i współpraca pojazdu z chmurą i infrastrukturą drogową.

Według NIO, ET9 to dopiero początek – chip NX9031 ma w najbliższych miesiącach trafić do wszystkich nowych modeli producenta. Przewiduje się, że dzięki nowej architekturze, cykl aktualizacji systemów jazdy autonomicznej skróci się z lat do zaledwie kilku miesięcy. To może przyspieszyć komercjalizację autonomii poziomu L4 w Chinach i poza nimi.