Nokia wprowadza oprogramowanie do zbierania danych oparte na sztucznej inteligencji

Nokia zaprezentowała platformę oprogramowania analitycznego w chmurze, która zapewnia wgląd w różne sieci przy użyciu narzędzi AI i uczenia maszynowego, aby zapewnić pracownikom jednolity pogląd na dane w oparciu o ich zadania.

Andrew Burrell, szef marketingu portfolio dla aplikacji biznesowych, powiedział, że oprogramowanie analityczne AVA Customer and Mobile Network Insights zbiera dane w sieciach 2G, 3G, 4G i 5G z wielu źródeł przy użyciu architektury wykorzystującej siatkę danych.

Dane są zbierane przez czujniki i odgałęzienia w starszych sieciach, podczas gdy funkcja analizy danych sieciowych zgodna ze standardem 3GPP jest wykorzystywana w sieciach 5G.

Oprogramowanie AVA Customer and Mobile Network Insights przechwytuje wiele źródeł danych i agreguje je razem, aby zapewnić jednolity widok dla operatorów.

„Ktoś w dziale inżynierii wymaga znacznie bardziej szczegółowego widoku niż ktoś w dziale obsługi klienta lub ktoś w organizacji marketingowej” – wyjaśnił Burrell.

Przedstawiciel obsługi klienta mógłby zobaczyć, jaką taryfę subskrybuje klient, jaki typ smartfona jest używany i czy dział inżynieryjny pracował już nad rozwiązaniem problemu z siecią.

Andrew Burrell powiedział, oprogramowanie analityczne jest dostarczane z szeroką gamą pulpitów do wykorzystania w różnych działach operatora i funkcji, ale możliwość indywidualnego dostosowania aplikacji, przewidziana jest tylko dla większych dostawców. Pozostali będą musieli korzystać z predefiniowanych paneli i ustawień.