Nordic Entertainment Group (NENT Group) oraz Play nawiązały współpracę w zakresie dystrybucji platformy Viaplay w Polsce.
Nordic Entertainment Group (NENT Group) oraz Play, wiodący operator telefonii komórkowej w Polsce, podpisały wieloletnią umowę dystrybucyjną, na mocy której usługa streamingowa Viaplay będzie szeroko dostępna dla milionów abonentów Play. Viaplay oferuje polskim widzom unikalne połączenie treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, programów dla dzieci, a także najważniejszych, transmitowanych na żywo, wydarzeń sportowych, takich jak spotkania piłkarskiej Bundesligi, a w kolejnych latach również mecze Premier League oraz wyścigi Formuły 1.
Od dziś nowi subskrybenci, a także klienci odnawiający dostęp do usługi PLAY NOW TV, otrzymają dostęp do oferty Viaplay. Obecni klienci PLAY NOW TV uzyskają bezpłatny dostęp do platformy Viaplay, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2022 roku. Po tym okresie będą oni mieli możliwość dodania subskrypcji Viaplay do swoich pakietów. Ponadto klienci posiadający obecnie abonament telefonii komórkowej lub mobilnego internetu szerokopasmowego w Play będą mogli skorzystać z dostępu do platformy streamingowej Viaplay w ramach bezpłatnego okresu próbnego.
Obecnie w Polsce Play posiada łącznie ok. 15 mln klientów abonamentowych oraz korzystających z oferty prepaid, a także 800 punktów sprzedaży na terenie kraju.
„Wprowadzenie Viaplay do Polski było znaczącym sukcesem, a sama platforma cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród widzów oraz partnerów. Stale poszerzamy naszą ofertę, która już w tym miesiącu obejmie m.in. premierę niezwykle popularnego programu rozrywkowego ‘Fort Boyard’ oraz mecze Ligi Europy UEFA z udziałem Legii Warszawa, co sprawi, że nasza usługa będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorców. Cieszymy się, że klienci Play, wiodącego operatora telefonii komórkowej w Polsce, będą mieli teraz sami możliwość poznania oferty Viaplay.” – powiedział Kim Poder, Chief Commercial Officer Grupy NENT.
„W Play nieustannie rozwijamy naszą ofertę z myślą o potrzebach klientów. Jesteśmy dumni, że jako pierwszy operator telefonii komórkowej w Polsce umożliwimy naszym klientom dostęp do Viaplay, najnowszej platformy streamingowej na polskim rynku, za pośrednictwem bardzo atrakcyjnej oferty. Dzięki współpracy z Viaplay nasi klienci będą mogli cieszyć się dostępem do domowej rozrywki w najlepszej cenie” – powiedział Mikkel Noesgaard, Chief Marketing Officer Play.
W Polsce dostęp do platformy streamingowej Viaplay oferowany jest zarówno za pośrednictwem partnerów zewnętrznych, jak i poprzez bezpośrednią subskrypcję w cenie 34 zł miesięcznie. Viaplay jest dostępna w szerokiej gamie urządzeń oraz platform, takich jak telewizory smart marki Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips oraz TCL; smartfony i tablety wyposażone w systemy operacyjne iOS oraz Android; urządzenia Chromecast oraz Apple TV, konsole PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox One, a także komputery PC oraz Mac.
W regionie państw nordyckich oraz bałtyckich, NENT Group posiada partnerstwa dystrybucyjne z takimi operatorami i dostawcami usług jak Allente, Boxer, Stofa, Waoo oraz YouSee (Dania); Elisa (Estonia); Allente, DNA, Elisa oraz Telia (Finlandia); Tet (Łotwa); Allente, Altibox, Get, NextGenTel, RiksTV oraz Telenor (Norwegia); a także A3, Allente, Bahnhof, Com Hem, Connext TV, Junet, Kalejdo, Mediateknik, Ownit, Sappa, Serverado, Telia oraz Universal Telecom (Szwecja).