NortonLifeLock ogłosił, że zmienił nazwę na Gen Digital po zakończeniu fuzji z Avast
Firma ujawniła przejęcie drugiego giganta antywirusowego w sierpniu 2021 roku w wielomiliardowej fuzji wartej między 8,1 a 8,6 miliarda dolarów.
Nowo powstała firma, która będzie miała dwie siedziby, jedną w Pradze w Czechach, a drugą w Tempe w Arizonie, ma mieć ponad 500 milionów klientów, jednocząc znane marki, w tym Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, CCleaner i ReputationDefender pod jednym nowym podmiotem.
Od dziś Gen Digital będzie handlować na giełdzie NASDAQ, pod symbolem „GEN”, choć akcjonariusze nie muszą nic robić. Ruch ten powinien przynieść ponad 280 milionów dolarów rocznych oszczędności w ciągu trzech lat.
Avast został założony w Pradze w 1988 roku przed wejściem na giełdę w Londynie w 2018 roku, gdzie został wyceniony na około 3 miliardy dolarów, co czyniło go jednym z największych brytyjskich notowań technologicznych w tym czasie.
Dyrektor generalny NortonLifeLock, Vincent Pilette, zachowuje swoje stanowisko w nowo połączonej firmie, a dyrektor generalny Avast Ondrej Vlcek dołącza jako prezes i członek zarządu.
Bezpieczeństwo cybernetyczne w przedsiębiorstwie stało się w ostatnich czasach coraz większym wyzwaniem, jeszcze bardziej od czasu nadejścia pandemii Covid-19. Firmy zwiększają swoje budżety, starając się jak najlepiej chronić przed licznymi zagrożeniami, takimi jak wyłudzanie danych uwierzytelniających, kradzież danych i tożsamości, ataki typu distributed denial of service, kompromitacja poczty biznesowej czy ataki typu ransomware.
Podczas gdy Norton skupia się bardziej na ochronie tożsamości, Avast jest bardziej zorientowany na rozwiązania antywirusowe. Teraz obie firmy mają nadzieję dostarczyć „bardziej kompleksowe portfolio” swoim klientom.