Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowa aplikacja MakeVR, autorstwa Vive Studios i Sixense umożliwia twórcom tworzenie zaawansowanych treści w wirtualnej rzeczywistości.

Vive Studios, inicjatywa HTC VIVE zajmująca się tworzeniem i publikacją treści do rzeczywistości wirtualnej oraz Sixense, globalny lider w dziedzinie technologii śledzenia ruchu oraz tworzenia treści VR wprowadziły dziś na rynek aplikację MakeVR. Jest ona narzędziem opartym na rozwiązaniach CAD, wprowadzającym do rzeczywistości wirtualnej zaawansowane modelowanie obiektów 3D z wykorzystaniem intuicyjnego, ergonomicznego interfejsu. MakeVR wykorzystuje technologię śledzenia ruchu w trybie room-scale, aby dać twórcom przestrzeń do eksploracji i projektowania obiektów w niespotykany dotąd sposób.

 

Aplikacja tworzy też pomost między wirtualną pracownią i rzeczywistą umożliwiając eksportowanie plików obiektów do formatu wymaganego przez druk 3D. Vive Studios oraz Sixense planują także udostępnić MakeVR Pro, w której dodane zostaną narzędzia precyzyjne oraz funkcje zaproponowane przez użytkowników. MakeVR jest obecnie dostępne premierowo w Viveport, sklepie z aplikacjami HTC Vive, w cenie 19,99 USD.

 

„MakeVR jest pierwszą tego rodzaju zaawansowaną aplikacją do tworzenia w wirtualnej rzeczywistości – oznajmił Joel Breton, Dyrektor Vive Studios. – Zdajemy sobie sprawę jak rewolucyjny potencjał w kontekście projektowania drzemie w intuicyjnym i immersyjnym środowisku wirtualnej rzeczywistości. Nasza praca z Sixense miała na celu uczynienie MakeVR przystępną, a jednocześnie zaawansowaną aplikacją do tworzenia przy użyciu Vive – wirtualną pracownią, która poprzez wykorzystanie naturalnych, fizycznych ruchów zapewni bezprecedensową możliwość intuicyjnego projektowania obiektów.

 

„MakeVR pozwala każdemu tworzyć przy pomocy HTC Vive treści 3D z prędkością myśli, a następnie przekształcać te wirtualne kreacje w fizyczne obiekty za sprawą druku 3D – mówi Amir Rubin, współzałożyciel i dyrektor generalny Sixense. – Nasze partnerstwo z Vive Studios w zakresie opracowania MakeVR i wprowadzenia na rynek nowego rodzaju zaawansowanej aplikacji kreatywnej korzystającej z immersyjności, jaką daje wirtualna rzeczywistość daje wymierne korzyści zarówno twórcom, projektantom jak i ekosystemowi druku 3D.”

 

Wprowadzana na rynek konsumencka wersja MakeVR jest przeznaczona dla osób na różnym poziomie zaawansowania i pozwala na łatwą naukę. Wykorzystuje ona intuicyjny oburęczny interfejs 3D multitouch, za pomocą którego użytkownicy mogą manipulować kształtami i łączyć obiekty w zespoły, które potem można ponownie konfigurować. Interfejsu oburęcznego można też używać do skalowania i obracania obiektów. Skalowanie z punktu widzenia (viewpoint scaling) to funkcja MakeVR dająca ogromne możliwości, ponieważ pozwala użytkownikom umiejscawiać obiekty w dowolnym punkcie w przestrzeni wirtualnej w skali najlepszej do wykonania danego zadania.

 

Doświadczeni twórcy i projektanci mogą wykorzystać wydajność trójwymiarowego interfejsu multitouch MakeVR do eksploracji i tworzenia obiektów w sposób, który jest o wiele bardziej ekspresyjny i zapewnia o wiele większe możliwości niż tradycyjna mysz i klawiatura lub dotykanie płaskiego ekranu. Użytkownicy mogą eksportować pliki obiektów do standardowych formatów, kompatybilnych z innym oprogramowaniem do modelowania 3D lub z poziomu wirtualnej rzeczywistości przesyłać je bezpośrednio do drukarki 3D. Aplikacja MakeVR zawiera także bezpośrednie połączenie z Shapeways, usługi online umożliwiającej drukowanie 3D.

 

„Shapeways cieszy się niezmiernie z wprowadzenia MakeVR na rynek, ponieważ aplikacja ta zredukuje bariery dla osób chcących spróbować swoich sił w projektowaniu 3D – stwierdził Pete Weijmarshausen, dyrektor generalny Shapeways. – Dzięki narzędziom tak nowoczesnym jak MakeVR wyrażanie swoich pomysłów poprzez modelowanie 3D stanie się dla wielu osób bardziej intuicyjne, a także przyjemniejsze. Jesteśmy bardzo dumni budując pomost między MakeVR a światem druku 3D, dając jeszcze szerszej rzeczy twórców szansę na skorzystanie z usługi Shapeways w ich procesie kreatywnym.

 

Aplikacja MakeVR jest obecnie dostępna w cenie 19,99 USD w sklepie Viveport.