Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowe funkcje zintegrowanej platformy Cisco Webex wykorzystują sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną, aby zwiększyć efektywność spotkań i współpracy.

Obecnie na całym świecie z rozwiązania Cisco Webex Meetings korzysta 113 mln użytkowników miesięcznie, odbywając w tym czasie ponad 6 mld minut wideokonferencji. W kwietniu tego roku Cisco ogłosiło połączenie platform Cisco Spark™ oraz Webex, aby zwiększyć efektywność spotkań biznesowych. Fuzji towarzyszyła zapowiedź nowych funkcjonalności, które stopniowo wprowadzane są do platformy Cisco Webex.  

 

Webex – synonim spotkania

Możliwość prowadzenia spotkań w przestrzeni wirtualnej zrewolucjonizowała sposób pracy zespołowej. Redukcja kosztów związanych z podróżami i oszczędność czasu były na tyle znaczące, że telekonferencje zaczęły zastępować tradycyjne spotkania nawet w sytuacjach, gdy wszyscy użytkownicy znajdowali się w jednym mieście. Wiele z tych spotkań odbywało się właśnie za pośrednictwem Webexa, o czym świadczy fakt, że 93% firm z listy Fortune 100 korzysta z tego rozwiązania Cisco.

 

Przez lata, w szczególności na rynku amerykańskim, „Webex” stał się odpowiednikiem słowa „spotkanie”. Nawet rekrutacja pracowników w początkowych etapach coraz częściej odbywa się za pośrednictwem aplikacji wideokonferencyjnych, które oprócz transmisji audio i wideo mają dodatkowe możliwości, jak choćby czat czy współdzielenie ekranu. Ponadto, dzięki urządzeniom mobilnym, można uczestniczyć w spotkaniu z dowolnego miejsca. Efektem wykorzystania możliwości, jakie dają współczesne rozwiązania, są m.in. webinary, stanowiące alternatywę dla konferencji w świecie rzeczywistym. W przypadku spotkań w przestrzeni wirtualnej możemy zorganizować spotkanie dla dowolnej liczby osób, bez potrzeby rezerwacji sali czy zapewnienia cateringu, co w istotny sposób ogranicza koszty.

 

 

Platforma rozwiązań Cisco Webex

Cisco Webex to obecnie zintegrowana platforma obejmująca następujące rozwiązania:

  • Cisco Webex Meetings – usługa wideokonferencyjna z chmury, dostępna z poziomu przeglądarki, smartfonu bądź terminala wideo, która oferuje zintegrowane udostępnianie audio, wideo i innych treści. Nawet 1 000 osób może dołączyć do spotkań w ramach Webex Meetings.
  • Cisco Webex Teams – aplikacja dla wirtualnych zespołów, która łączy w sobie różne technologie komunikacji Cisco, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z funkcjonalności Webex Meetings, a ponadto otrzymują rozbudowany zestaw narzędzi, włączając w to współdzielenie plików, funkcje czatu czy tablicy do notatek, łatwy dostęp do wszystkich uczestników spotkania, wymianę materiałów oraz inne narzędzia przydatne zarówno podczas, jak i po spotkaniu.
  • Cisco Webex Board – bazujące na chmurze urządzenie typu “all-in-one” umożliwia bezprzewodowe współdzielenie ekranu przez wszystkich użytkowników z dowolnego miejsca, korzystanie z edytowalnej interaktywnej multimedialnej tablicy przez wszystkich użytkowników, oraz najwyższej jakości dźwięk i wideo 5K.

 

 

Trzy nowe funkcjonalności w ramach platformy Cisco Webex

1. Inteligentne kadrowanie

Dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji, rozwiązania Cisco Webex Board działają podobnie do operatora kamery, który podąża z obiektywem za zabierającymi głos uczestnikami konferencji. Inteligentny podgląd wykrywa wszystkie osoby obecne w pomieszczeniu i wybiera najaktywniejszą grupę, na której skupia soczewkę kamery. Co więcej, nawet jeżeli w dużej sali konferencyjnej będą jedynie dwie osoby, kamera wykadruje ekran w taki sposób, aby skupić się tylko na nich, nie pozostawiając wrażenia pustki.

 

2. Rzeczywistość rozszerzona

Telekonferencje nie muszą sprowadzać się jedynie do dyskusji i prezentacji slajdów na współdzielonym ekranie. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej organizator spotkania ma możliwość umieszczania widocznych dla wszystkich wirtualnych obiektów 3D w przestrzeni, w której odbywa się spotkanie. Co ważne, użytkownicy mogą sami je projektować, a także obracać o 360°, przybliżać i oddalać. Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej podczas telekonferencji ma ogromny potencjał szczególnie w branży budowlanej czy architektonicznej, gdy podczas spotkań prezentowane są np. projekty budynków czy pomieszczeń.

 

3. Nowe opcje widoku okien w grupowych wideokonferencjach

Użytkownicy funkcji wideo mają do wyboru kilka opcji układu, które pozwolą optymalnie dopasować widok w aplikacji do charakteru i potrzeb spotkań, m.in. pojedynczy – skupiający uwagę na mówiącym; „aktywna obecność” wszystkich uczestników spotkania – pokazujący do 9 osób jednocześnie i skupiający uwagę na mówiącym, czy widok równy – prezentujący maksymalnie do 16 uczestników wideokonferencji. Nowością jest także widok „1+N”, dzięki któremu rozmiar i kształt ekranu zmieniają się dynamicznie w zależności od tego, ile osób uczestniczy w danej chwili w wirtualnym spotkaniu.

 

Sztuczna inteligencja przyszłością wideokonferencji

Przyszłością spotkań w przestrzeni wirtualnej jest sztuczna inteligencja. Inteligentny asystent Webex Assistant™ pozwala na zarządzanie spotkaniami za pomocą komend głosowych czy szybkie nawiązywanie połączeń z każdą osobą pracującą w organizacji lub przy danym projekcie, bez potrzeby wykonywania jakichkolwiek manualnych działań. Sprawia to, że zamiast zajmować się logistyką i konfiguracją systemów, niezbędną do zorganizowania telekonferencji, użytkownicy mogą skupić się na pracy kreatywnej. Ponadto sztuczna inteligencja umożliwia automatyczne śledzenie wypowiadających się osób oraz rozpoznawanie twarzy uczestników telekonferencji w czasie rzeczywistym. Dzięki tej technologii systemy telekonferencyjne rozpoznają, kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi oraz kto w danym momencie mówi. Pełna automatyzacja zarządzania telekonferencjami jest jedynie kwestią czasu.