Nowe narzędzia wyszukiwania Google mogą pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze w Czarny Piątek i nie tylko
Idealnie przed sezonem przedświątecznym, wyszukiwarka Google otrzyma trzy nowe funkcje ułatwiające robienie zakupów, dzięki którym będzie można wyszukać dobre oferty w internecie.
Nadchodzące narzędzia mają na celu ułatwienie życia kupującym online, zwłaszcza w tych trudnych ekonomicznie czasach. Google twierdzi, że spodziewa się 43-procentowego skoku wśród kupujących szukających zniżek lub specjalnych ofert w porównaniu z ubiegłym rokiem. Aby to ułatwić, nowy tag „Special Offer” pojawi się na miniaturkach produktów zarówno w wynikach mobilnych i desktopowych. Znaczniki te mają sprawić, że promocje będą dużo bardziej widoczne podczas przeglądania. Przewidywane wprowadzenie nowych oznaczeń — tagów, produktów to najbliższe tygodnie, jednak Google nie podało definitywnej daty końcowej, na wprowadzenie tego ułatwienia.
Kolejną ciekawą funkcją ma być wgląd w ceny z zakładki „Zakupy” ma również trafić na główną stronę wyszukiwania, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Oznacza to, że możesz sprawdzić ceny z wielu sklepów i zobaczyć, jak zmieniała się cena produktu. Pomoże Ci to sprawdzić, kiedy był on najtańszy. Ta mała, ale pomocna zmiana oznacza, że nie będziesz musiał przeskakiwać tam i z powrotem między zakładkami. Wszystko jest od razu na jednym ekranie. Do końca listopada zostanie wprowadzony nowy, dostępny wyłącznie dla urządzeń mobilnych, widok side-by-side do porównywania ofert. Zamiast gromadzić w jednym miejscu produkty w pełnej cenie i na wyprzedaży, Google będzie grupować je w kategorii „Okazje”, co ułatwi ich szybkie przeglądanie.
Te dwie nowe funkcje w pierwszej kolejności, będą dostępne dla użytkowników z USA, ale w przyszłości mają zadebiutować też na starym kontynencie i pozostałym kontynentach.