Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowe technologie łączą pokolenia. Sprawdź jak Silversi korzystają z inteligentnych urządzeń

Wykluczenie technologiczne Silversów (osób po 50 roku życia) to mit, który można odłożyć na półkę. W Polsce aż 97% osób w tym wieku korzysta z inteligentnych urządzeń. Najczęściej są to smartfony (93% Silversów) i laptopy (84%), a sportowe opaski lub smartwatche posiada 36% z nich – wynika z badania Huawei CBG Polska. Tylko 5% badanych deklaruje, że technologia osłabia ich relacje z młodszymi pokoleniami, a 58% uważa, że je poprawia. Co ciekawe, aż 88% Silversów nie widzi negatywnego wpływu technologii na relacje międzypokoleniowe. Dodatkowo 77% osób będących już dziadkami wskazuje, że technologia pozwala im utrzymywać lepszy kontakt z młodszymi generacjami.

 

Technologia a osoby po pięćdziesiątce

97% Silversów posiadających smartfon korzysta z niego każdego dnia. Wśród posiadaczy smart opasek i smartwatchy odsetek ten wynosi 84%, z kolei laptopów używa codziennie 71%, a tabletów 36% spośród ich właścicieli w tym wieku.

Posiadacze smart urządzeń z pokolenia 50+, najczęściej używają ich, aby być na bieżąco z wiadomościami ze świata czy pogodą (65%) oraz utrzymywania, z udziałem technologii, więzi z bliskimi czy znajomymi (64%). Połowa (52%) badanych z tej grupy aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Prawie jedna trzecia (32%) osób po pięćdziesiątce używając swoich urządeń oddaje się rozrywce – grają w gry, oglądają filmy i seriale czy słuchają muzyki. Wśród kluczowych motywacji do korzystania z technologii można wymienić także: poprawę samopoczucia (28%), zwiększenie produktywności i naukę nowych rzeczy (po 27%).

 

Nowe technologie łączą pokolenia

58% badanych Silversów stwierdza, że technologia poprawia ich relacje z młodszymi pokoleniami. Najczęściej wymienianą zaletą jest ułatwiony i szybki kontakt oraz rozmowy (63%), dzięki temu niezależnie od odległości mogą oni pozostawać w kontakcie z bliskimi. 44% respondentów docenia możliwość uczenia się nowych rzeczy od młodych osób, dzięki czemu łatwiej pozostawać na bieżąco z nowinkami i trendami.

 

Dorota Rakowska, Marketing Director, Huawei CBG Polska.

 

Przekłada się to też na lepsze rozumienie perspektywy młodego pokolenia. Aż 42% osób w wieku 50+ docenia to, jak technologia ułatwia uczestniczenie w życiu ich dzieci i wnuków. Ważne jest też dzielenie się interesującymi treściami, takimi jak zdjęcia, filmy, artykuły – 41% Silversów w ten sposób podtrzymuje więzi rodzinne i towarzyskie. Z satysfakcją odnotowujemy również, że inteligentne urządzenia przyczyniają się do poprawy zdrowia i samopoczucia tej grupy wiekowej, a także wspierają ich aktywność i produktywność – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director, Huawei CBG Polska.

 

Wnuczko, czy mogłabyś?

Do grupy Silversów należą oczywiście także dziadkowie i babcie. Aż 77% badanych posiadających wnuki wskazuje, że technologia pomaga utrzymywać z nimi lepszy lub częstszy kontakt. Wskazują, że smart urządzenia pozwalają im wymieniać się wiadomościami z młodym pokoleniem (53%), korzystać z wideorozmów (48%), a także dzielić się zdjęciami i filmami (45%).

Badanie wyraźnie pokazuje, że choć spora grupa dziadków i babć (48%) deklaruje pełną samodzielność w obsłudze urządzeń elektronicznych, to jednak istotny odsetek wciąż potrzebuje wsparcia w tej materii. Dla 17% badanych pomoc wnuków przy konfiguracji sprzętu była niezbędna, co świadczy o barierach w korzystaniu z nowych technologii. Kolejne 15% zmuszone było prosić wnuki o interwencję w przypadku awarii czy innych problemów technicznych, a 12% także przy czynnościach takich jak instalacja i aktualizacja aplikacji. 11% dziadków i babć skorzystało ze wsparcia wnuków podczas nauki obsługi komunikatorów, co podkreśla wagę tego aspektu w utrzymywaniu więzi rodzinnych w dobie cyfrowej.

 

Technologie zagrożeniem dla relacji?

Osoby dojrzałe nie lekceważą zagrożeń, jakie kryją się za błyskawicznym rozwojem technologii. Jedynie 12% Silversów nie dostrzega jej negatywnego wpływu na relacje międzypokoleniowe. Niemal połowa z nich (45%) stwierdza, że młodsze pokolenia spędzają za dużo czasu przed ekranem i za mało ze sobą rozmawiają. Niepokoi ich również fakt, że ich dzieci i wnuki stawiają życie wirtualne nad towarzyskie relacje z najbliższymi (39%). Spośród technologii, które zdaniem Silversów najbardziej oddzielają pokolenia, zdecydowanie przewodzą gry komputerowe i mobilne (47%), a tuż za nimi wymieniają technologie, takie jak sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość (36%), media społecznościowe (30%) oraz nowoczesne, zaawansowane aplikacje (27%).

 

Czy smartfony przestały się rozwijać?