Nowe zasady reklamowe Meta jeszcze bardziej chronią prywatność nastolatków i przeciwdziałają dyskryminacji

Meta aktualizuje sposób, w jaki dostarcza reklamy użytkownikom, aby wspierać bardziej pozytywne doświadczenia. Zmiany można podzielić na dwie części: jedna będzie ograniczać, jak firmy, które kierują reklamy do nastoletnich użytkowników, podczas gdy druga ma na celu uczynić rzeczy bardziej „sprawiedliwe” i mniej dyskryminujące.

Wydaje się, że Meta próbuje zmusić firmy do większej generalizacji ich reklam, zamiast celować je do konkretnej grupy. Od lutego, reklamodawcy nie będą już mogli kierować reklam do nastolatków na podstawie ich płci na Facebooku lub Instagramie. Reklamodawcy będą mogli używać jedynie wieku użytkownika i lokalizacji jako ich metryki. To zaostrzenie zasad następuje po podobnej aktualizacji z 2021 roku, która ograniczała reklamodawców z kierowania do niepełnoletnich użytkowników na podstawie ich zainteresowań i działań w innych aplikacjach.

W marcu nastolatki otrzymają więcej narzędzi w Ad Topic Controls, aby „zarządzać typami reklam, które widzą na Facebooku i Instagramie.” Nie wygląda na to, że będą mogli całkowicie przestać oglądać reklamy. Czy to się podoba, czy nie, nastolatki nadal będą je napotykać. Ale co najmniej, mogą przejść do Ad Preferencje na obu aplikacjach i wybrać See Less, aby zminimalizować ilość widzianych reklam.

Druga aktualizacja skupi się na nowym systemie redukcji zmienności Meta (VRS), aby stworzyć bardziej „sprawiedliwą dystrybucję reklam” na swoich platformach; mianowicie tych, które odnoszą się do mieszkań, zatrudnienia i kredytów.

Obecnie VRS działa tylko z ogłoszeniami mieszkaniowymi w Stanach Zjednoczonych, ale istnieją plany rozszerzenia się na ogłoszenia dotyczące zatrudnienia i kredytów jeszcze w tym roku. Firma została zapytana, czy wszystkie te zmiany są wyłączne dla USA, czy też będą się one toczyć globalnie. Niestety program ten na tę chwilę jest prowadzony tylko w USA, w przyszłości dopiero po odpowiednich ustaleniach z regulatorami poszczególnych rynków zostanie na nie wdrożony.