Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowe zasady w Chinach: koniec z określeniem „autonomiczna jazda” w reklamach aut

Chiny zaostrzają przepisy dotyczące reklam i użytkowania funkcji autonomicznej jazdy po tragicznym wypadku Xiaomi SU7. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo i ograniczyć nadużycia marketingowe.

Chiny wprowadzają surowsze przepisy dotyczące marketingu i funkcji określanych jako autonomiczna jazda. Zgodnie z nowymi regulacjami, w reklamach nie wolno już używać sformułowań takich jak „inteligentna jazda” czy „autonomiczna jazda” – producenci muszą zamiast tego mówić o „systemach wspomagających kierowcę” i dokładnie wyjaśniać, jakie możliwości oferują ich rozwiązania.

Zmiany te są odpowiedzią na rosnące obawy związane z bezpieczeństwem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, które nasiliły się po tragicznym wypadku auta Xiaomi SU7. Podczas wspomnianego wypadku trzy osoby straciły życie, gdy pojazd, nad którym kierowca przejął sterowanie od systemu wspomagającego, z impetem uderzył w barierę i momentalnie stanął w ogniu.

 

Xiaomi SU7-Ultra

 

Nowe przepisy zakazują także przeprowadzania publicznych testów beta na użytkownikach. Każda aktualizacja oprogramowania wpływająca na systemy wspomagania jazdy będzie musiała zostać oficjalnie zweryfikowana i przetestowana przed udostępnieniem jej klientom. W przypadku konieczności wprowadzenia pilnych poprawek, producenci będą zobowiązani do formalnego wycofania produktu z rynku lub czasowego wstrzymania sprzedaży.

Zmianie ulegają także zasady korzystania z pojazdów wyposażonych w zaawansowane systemy. Monitorowanie kierowcy stanie się obowiązkowe i nie będzie można go wyłączyć. Dodatkowo, jeśli kierowca puści kierownicę na ponad minutę, samochód będzie musiał automatycznie zwolnić lub całkowicie się zatrzymać. Wprowadzono też całkowity zakaz funkcji zdalnego parkowania i przywoływania auta bez obecności kierowcy w pojeździe.

Producenci mają czas do 1 czerwca 2025 roku, aby dostosować się do nowych wymagań oraz przedstawić szczegółowe dane techniczne dotyczące swoich systemów. Niespełnienie tych warunków oznaczać będzie zakaz sprzedaży pojazdów wyposażonych w zaawansowane funkcje wspomagania jazdy.