Nowoczesny system oparty o rozwiązania DELL Power Edge, wdrożony przez Komputronik Biznes usprawnia komunikację mieszkańców w Metropolitarnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

Metropolitarny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej zrzesza czternaście miast i gmin. Jest podmiotem, który integruje system taryfowo-biletowy na tym obszarze. Dzięki działaniom Związku mieszkańcy mogą korzystać z jednego biletu do przemieszczania się między miastami.

 

Każdy z podmiotów należących do MZKZG posiada własny, odrębny system biletu elektronicznego, który został zintegrowany z pozostałymi na poziomie Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. To właśnie tam utworzono centralny system zarządzania systemem kartowym, który umożliwia zakup biletu przez Internet, aplikację mobilną, w punkcie stacjonarnym, biletomacie lub u kierowcy.

 

Dodatkowo Związek zintegrował system kontroli biletowej, dzięki czemu kontrolerzy jednym urządzeniem mogą sprawdzić ważność biletu różnych przewoźników, niezależnie od jego formy: papierowej, w aplikacji czy na karcie.

 

 

Tak skomplikowany system wymaga odpowiedniego zaplecza sprzętowego, które zapewni niezawodność i szybkość działania. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom Komputronik Biznes wdrożył w Związku system serwerowy oparty o rozwiązania DELL Power Edge. Częścią systemu jest oprogramowanie Microsoft, które wraz z platformą sprzętową zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz możliwość dalszej rozbudowy.

 

Kluczowym wymogiem podczas procesu wdrażania było nieprzerwane funkcjonowanie systemu biletu metropolitarnego, tak by mieszkańcy i podróżujący nie stracili możliwości korzystania z niego. Dzięki doświadczeniu i umiejętnością inżynierów Komputronik Biznes udało się sprostać temu wymaganiu.

 

 

Kancelaria SSW Pragmatic Solutions przedstawia AQUILĘ, zbudowana w IBM Cloud platformę AI, która daje klientom elastyczność wdrożeń w hybrydowych środowiskach chmurowych.