Nowy chętny do zakupu TikToka nie pochodzi z branży IT, ale to potężne przedsiębiorstwo, szczególnie w USA. O kogo chodzi?

Walmart, wiodąca sieć sklepów wielkopowierzchniowych w USA, oświadczył, że dołącza do Microsoftu w przetargu na amerykańskie aktywa firmy TikTok zajmującej się aplikacją społecznościową. 

Wiadomość pojawiła się wkrótce po tym, jak o swoim odejściu poinformował Kevin Mayer, CEO amerykańskiej części TikToka. Mayer, wcześniej dyrektor w Disney, odchodzi ledwie trzy miesiące po dołączeniu do TikTok, w samym środku negocjacji dotyczących sprzedaży amerykańskiej części działalności chińskiej firmy. Wyglądało na to, że kupującym będzie Microsoft lub Oracle. Tymczasem pojawia się nowa opcja w postaci Walmartu, który miałby wspomóc Microsoft.

Walmart pochwalił integrację handlu elektronicznego i możliwości reklamowych w aplikacji TikTok na innych rynkach i powiedział, że trójstronne partnerstwo może przynieść tę integrację do Stanów Zjednoczonych. Umowa pomogłaby firmie Walmart dotrzeć do klientów za pośrednictwem wirtualnych i fizycznych kanałów sprzedaży oraz rozwinąć rynek online i działalność reklamową. Akcje Walmart wzrosły o 6% po ogłoszeniu oświadczenia w tej sprawie.

„Jesteśmy przekonani, że partnerstwo Walmart i Microsoft spełni oba oczekiwania użytkowników TikTok w USA, jednocześnie spełniając obawy organów regulacyjnych rządu USA” – powiedział Walmart w oświadczeniu.

Ktokolwiek ostatecznie kupi TikToka, ma na to niewiele czasu. Prezydent Trump wyznaczył wyjątkowo krótki termin, jedynie do 15 września. Jeśli wówczas aplikacja nie będzie w rękach amerykańskich firm, TikTok będzie musiał zakończyć operacje w USA, gdzie ma około 100 milionów użytkowników.

https://itreseller.pl/itrnewxiaomi-podaje-wyniki-za-pierwsza-polowe-roku-producent-osiagnal-wzrost-pomimo-sytuacji-pandemicznej-i-utrudnien-w-globalnych-lancuchach-dostaw/