Nowy model pracy centrum usług biznesowych Aon w Krakowie, dzięki rozwiązaniom wideo Cisco wdrożonym przez firmę Trecom.

Transformacja przedsiębiorstw oparta o innowacje dotyczy nie tylko wdrażania zaawansowanych technologii na poziomie zarządzania biznesem. To także zmiana stylu pracy i komunikowania się zespołów, które nierzadko pracują w różnych biurach rozproszonych często na całym świecie. Nowoczesna komunikacja to jednak nie tylko możliwość dołączenia do spotkania z dowolnego miejsca i urządzenia, ale także bezpieczny dostęp do zasobów firmowych i współdzielenie ich ze współpracownikami. Krakowskie centrum usług biznesowych firmy Aon zdecydowało się na ten krok, wdrażając ekosystem rozwiązań do współpracy Cisco. Za ich implementację i integrację odpowiadała firma Trecom.

 

Firma Aon Polska jest częścią światowego koncernu Aon plc, wiodącego dostawcy profesjonalnych usług doradztwa i rozwiązań w dziedzinach takich jak zarządzanie ryzykiem, emerytury i zdrowie w czasach, gdy zagadnienia te mają wyjątkowe znaczenie dla globalnej gospodarki. Aon na świecie zatrudnia ponad 50 tys. osób, w 500 biurach zlokalizowanych w ponad 120 krajach.

 

W Polsce Aon działa od 1992 roku i zatrudnia ponad 1 500 osób w biurach na terenie całego kraju: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. Specjalizuje się w zakresie zarządzania ryzykiem i usług pośrednictwa ubezpieczeniowego, dostarczając innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Sporządzane przez ekspertów Aon analizy oparte na pogłębionych danych pozwalają klientom maksymalizować osiągane rezultaty. Globalny zasięg umożliwia zdobywanie i wymianę doświadczeń, które są wykorzystywane w pracy z klientami przy tworzeniu sprawdzonych rozwiązań.

 

Mniej podróży służbowych, więcej spotkań wirtualnych, większa efektywność pracy

Jak podkreślają przedstawiciele Aon, narzędzia do pracy grupowej pozwalają zmaksymalizować efektywność pracy. Są one niezbędne w trybie pracy Activity Based Working, który polega na dostosowaniu przestrzeni biurowej i narzędzi do potrzeb pracowników tak, aby maksymalnie pomagać im w pracy zespołowej i wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Dlatego technologia umożliwiająca zdalną współpracę ma dla Aon znaczenie krytyczne. Pozwala na codzienne spotkania zespołów i prowadzenie projektów, niezależnie od tego, gdzie przebywają pracownicy.

 

„Wykorzystanie rozwiązań do pracy zespołowej to dla nas element strategii biznesowej i naturalny kierunek rozwoju. Jesteśmy organizacją, która ma oddziały zlokalizowane na całym świecie, często więc pracujemy w rozproszonych geograficznie zespołach. Częste podróże służbowe zastąpiliśmy spotkaniami w przestrzeni wirtualnej” – mówi Marcin Lisiewicz, Menedżer IT ds. Relacji Biznesowych w regionie CEE z firmy Aon. Wdrożenie rozwiązań Cisco pozwoliło nam również zoptymalizować przestrzeń biura i wprowadzić system rotacyjnych miejsc pracy. Nie ma potrzeby, aby każdy pracownik miał przypisane biurko w sytuacji, gdy może pracować właściwie z każdego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, w tym z domu.”

 

Cisco Webex łączy biura w Polsce, USA i Indiach

Cisco od wielu lat realizuje wizję nowoczesnego środowiska pracy dzięki produktom z rodziny Webex, które w intuicyjny i bezpieczny sposób łączą rozwiązania do komunikacji video oraz pracy zespołowej w spójną i łatwą w obsłudze platformę. Dlatego też firma Aon zdecydowała się na wyposażenie ośmiu sal konferencyjnych w swoim krakowskim centrum usług w rozwiązania wideokonferencyjne Cisco, które umożliwiają większej liczbie zgromadzonych osób dołączenie do spotkania, jednocześnie utrzymując najwyższej jakości sygnał audio-video. Funkcja inteligentnego podglądu wykrywa wszystkie osoby obecne w pomieszczeniu i wybiera najaktywniejszą grupę, na której skupia soczewkę kamery, co pozwala zachować porządek podczas spotkania. Dzięki zastosowanej technologii pracownicy mogą z powodzeniem prowadzić spotkania z kolegami z oddziałów Aon z Wielkiej Brytanii, USA czy Indii bez konieczności podróżowania.

 

„Oferujemy technologię w modelu tradycyjnym, chmurowym oraz hybrydowym. Dzięki temu możemy dostosować rozwiązania do konkretnych potrzeb organizacji, niezależnie od jej wielkości czy branży, w której działa” – mówi Anna Szymanek-Załęska, menedżer ds. sprzedaży rozwiązań do współpracy w Cisco. Dostępność z każdego miejsca oraz możliwość integracji z systemami innych dostawców powodują, że rozwiązania komunikacyjne Cisco podnoszą produktywność naszych klientów. Dodatkowo, komunikacja wideo ma tę przewagę nad rozwiązaniami wykorzystującymi jedynie audio, że jest o wiele bardziej efektywna. Możliwość zobaczenia naszego rozmówcy i wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu zdecydowanie poprawia jakość spotkania, sprawia, że jest ono o wiele bardziej konstruktywne a pracownicy bardziej zaangażowani.”

 

Kluczowym elementem projektu było wsparcie powdrożeniowe. W ramach usługi on-site support specjaliści firmy Trecom, która odpowiadała za wdrożenie rozwiązań Cisco, przeprowadzili szereg szkoleń dla pracowników Aon i zapewnili pomoc podczas organizacji pierwszych spotkań za pośrednictwem platformy Webex.

 

„Wdrożenie rozwiązań do współpracy Cisco wpisuje się w szerszą strategię cyfrowej transformacji Aon, nastawionej na wspieranie nowych modeli pracy. Trecom zapewnił konfigurację i integrację urządzeń Cisco z systemami audiowizualnymi oraz smart building, dzięki czemu stały się one integralną częścią ekosystemu IT Aon” – podsumowuje Tomasz Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Trecom.