Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

NTT Data wprowadza roboty kontrolujące w centrach danych, aby odciążyć ludzi od niektórych obowiązków

Japońskie oddziały NTT Data wdrożą roboty monitorujące centra danych w 15 własnych obiektach, a następnie zaoferują je jako usługę klientom.

Firma testowała boty w jednym centrum danych od sierpnia 2021 do listopada 2022 roku. Wygląda na to, że przeszły one pomyślnie wszystkie testy, ponieważ w kwietniu 2023 r. maszyny zostaną wdrożone do innych serwerowni.

Roboty inspektorzy NTT używają kamery 4K, która jest w stanie skupić się na zestawie w szafach i przekazać drogą radiową raporty o problemach. Co prawda roboty NTT Data nie potrafią zrobić wiele, czego nie potrafi zrobić oprogramowanie Simple Network Management Protocol (SNMP), jeśli chodzi o wykrywanie wewnętrznych problemów. Jednak boty NTT pokonują boty oprogramowanie pod względem zdolności do wykrywania nieprawidłowości w wyglądzie i wąchaniu powietrza w poszukiwaniu zapachów, które mogą wskazywać, że coś jest nie tak np. wychwytuje zapach spalonego kondensatora. Chociaż boty mają ramiona, które wydają się mieć chwytaki, nie jest jasne, czy mogą dorównać robotom Alibaby z centrów danych, które wymieniają dyski wewnątrz macierzy pamięci masowej lub serwera.

NTT Data twierdzi, że maszyny te oszczędzają jedną lub dwie godziny z codziennych obowiązków ludzkiego personelu centrum danych i mają potencjał, aby zmniejszyć pracę inspekcyjną o osiemdziesiąt procent, gdy AI może być stosowany do skoncentrowania botów na rzeczach, które mają największe znaczenie.

Firma planuje ostatecznie zaoferować boty jako usługę, oprócz umieszczenia ich w swoich własnych centrach danych w Japonii. Nie ma słowa na temat tego, czy firma będzie również wdrożyć boty do pozostałych centrów danych, które prowadzi w ponad 20 miejscach na świecie. Gdziekolwiek będzie próbowała sprzedać boty, będzie to oznaczało, że oferują one łatwiejszą i tańszą drogę do zautomatyzowanej inspekcji centrów danych. NTT Data uważa, że są one potrzebne, ponieważ niedobór wykwalifikowanej siły roboczej na całym świecie może zagrozić rentowności centrów danych.