NTT Ltd. publikuje miesięczny raport na temat zagrożeń bezpieczeństwa pokazuje wzrost liczby ataków cybernetycznych w czasach COVID-19. NTT Ltd. będzie również oferować usługi Incident Response, aby pomóc szpitalom.
Wiodący światowy dostawca usług technologicznych NTT Ltd. publikuje swój miesięczny raport o zagrożeniach zwiąnych z bezpieczeństwem, który pokazuje znaczny wzrost liczby ataków cybernetycznych w sytuacji powszechnej walki z COVID-19. Hakerzy starają się wykorzystać panikę wywołaną koronawirusem, a także luki wynikające z dynamicznego wzrostu zapotrzebowania na pracę zdalną.
Ostatnie ataki zawierały malware wykradający informacje, złośliwe oprogramowanie zostało wbudowane w fałszywą aplikację informacyjną Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), jednocześnie wiadomości e-mail typu phishing oferowały najbardziej poszukiwane obecnie rzeczy do ochrony przed COVID-19, w tym maski na twarz, środki do higieny rąk i testy koronawirusowe. Ataki na dużą skalę zostały przeprowadzone przeciwko szpitalom, Światowej Organizacji Zdrowia i centrum testów COVID-19.
„Niestety, złośliwi aktorzy uruchamiają ataki cybernetyczne, które próbują wykorzystać panikę, słabe punkty bezpieczeństwa i fakt, że nasze szpitale są już pod ogromną presją. Szpitale na całym świecie potrzebują pomocy, aby móc szybko reagować na zagrożenia, ponieważ wykonują niezwykle ważną, heroiczną pracę walcząc z koronawirusem.” – podkreśla Matt Gyde, President, CEO, Security Division w NTT Ltd.
Szczególnie szpitale doświadczają ostatnio wzmożonej fali ataków ze strony cyberprzestępców, dokładnie w czasie, gdy cały personel koncentruje się na ratowaniu życia i zapewnieniu opieki chorym pacjentom w przepełnionych szpitalach. Głównymi zagrożeniami jest ransomware, oprogramowanie do szyfrowania aplikacji i plików do czasu zapłacenia okupu, a także próby kradzieży informacji finansowych i dokumentacji medycznej pacjentów.
W odpowiedzi na wzrost liczby ataków cyberprzestępców próbujących wykorzystać panikę wywołaną pandemią, NTT Ltd. zapewni szpitalom walczącym z COVID-19 bezpłatną pomoc w zakresie podjęcia odpowiednich działań w razie wystąpienia incydentu -> cybersecurity Incident Response support. Począwszy od dnia 7 kwietnia, Światowego Dnia Zdrowia, przez 60 dni szpitale w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Europie, Ameryce Północnej, Australii i Singapurze będą mogły bezpłatnie korzystać z usług cybersecurity Incident Response. Po dokonaniu oceny usługa NTT będzie obejmować zdalne wdrożenie narzędzi reagowania na incydenty, a następnie skoncentruje się na powstrzymaniu i naprawieniu ataku.
https://itreseller.pl/itrnewcyberprzestepczosc-w-czasach-zarazy/