Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

NTT System za rok 2016, notuje 15% spadek przychodów, zysku netto o 38%, wszystko to przez brak ogłoszeń i rozstrzygnięć przetargowych.

W 2016 r. przychody NTT System S.A. wyniosły 577,5 mln zł, zysk netto 3 mln zł, zaś zysk przed opodatkowaniem – 3,6 mln zł. W porównaniu od wyników z 2015 r. NTT System odnotowało spadek przychodów o 15 proc., zysku netto o 38 proc. oraz zysku przed opodatkowaniem o 36 proc. Na spadki jednego z największych krajowych producentów sprzętu komputerowego i dystrybutora IT miało wpływ szereg przyczyn, między innymi zmniejszenie przychodów ze sprzedaży w segmencie przetargów publicznych związane z brakiem ogłoszeń i rozstrzygnięć przetargowych. W konsekwencji trwających audytów otwarcia w instytucjach i zmian regulacji dotyczących zamówień publicznych redukcja biznesu w sektorze przetargów była bardzo duża.

 

 – W naszej ocenie w zeszłym roku rynek zamówień publicznych zmniejszył się co najmniej o połowę w porównaniu z 2015 r.  Sama liczba zapytań ofertowych zmniejszyła się 4-krotnie – twierdzi Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – Ponieważ przetargi są istotną częścią naszej działalności, spadek przychodów o 15 proc. i zysku o 36 proc. uważam za zupełnie dobry wynik.

 

Pozostałe przyczyny, które miały wpływ na słabsze niż w 2015 r. wyniki Spółki to: nasycenie rynku, powodujące spadek popytu, zwłaszcza na mobilny sprzęt komputerowy, zmniejszenie eksportu, związane z niekorzystnymi zmianami kursów walut, zmiany polityki cenowej dostawców, niedostateczny poziom finansowania branży IT w dużych instytucjach, takich jak banki, czy ubezpieczyciele kredytów handlowych.

 

W 2016 r. największa część przychodów netto pochodziła z dystrybucji komputerów i tabletów innych producentów – 333,6 mln zł, co stanowiło 58 proc. ogólnej sprzedaży oraz dystrybucji podzespołów, akcesoriów peryferii i elektroniki użytkowej – 171,7 mln zł (30 proc.). Sprzedaż produktów własnej produkcji i przetworzonych wygenerowała przychody netto w wysokości 56,3 mln zł (10 proc. udziału w ogólnej sprzedaży), sprzedaż oprogramowania i gier – 12,1 mln zł (2 proc.), a usługi – 3,6 mln zł (0,6 proc.). W podziale na poszczególne rynki zbytu, przychody netto ze sprzedaży w Polsce  wyniosły 491,8 mln zł (85 proc. udziału ogólnych przychodów), a sprzedaż zagraniczna wygenerowała 86 mln zł (15 proc.).

 

Zdaniem Tadeusza Kurka w tym roku NTT System powróci do trendu wzrostowego nie tylko z racji spodziewanego i już obserwowanego ożywienia w sektorze publicznym. – Planujemy przebudowę kanałów sprzedaży B2B oraz B2C, w tym rozwój komunikacji z użytkownikami naszych produktów za pośrednictwem społecznościowych kanałów informacyjnych – mówi Tadeusz Kurek. – Stawiamy na własne produkty i budowę własnych marek, poszukujemy sprzętu na którym można realizować większe marże. Spółka planuje też wprowadzenie do oferty nowych linii dystrybucyjnych w zakresie komputerów i smartfonów. Nie wykluczamy też rozszerzenia działalności o całkiem nowe obszary na których do tej pory nie działaliśmy.