NVIDIA, Epic i Microsoft ogłosiły trójkę zwycięzców konkursu dla twórców gier – DXR Spotlight, będącego częścią programu NVIDIA Indie Spotlight.
W ramach konkursu, będącego częścią programu NVIDIA Indie Spotlight, zaproszono twórców gier do stworzenia dem technicznych z wykorzystaniem Unreal Engine 4.22, Microsoft DirectX 12 i DirectX Raytracing oraz dowolnej kombinacji odbić, cieni i globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym. Duzi wydawcy już teraz stosują techniki ray tracingu w czasie rzeczywistym w swoich grach klasy AAA. Ale jakość zgłoszeń w tym konkursie wyraźnie pokazuje, że każdy deweloper, duży czy mały, może łatwo opanować tę sztukę.
Zwycięzcami konkursu zostali:
Christian Hecht za pracę Attack from Outer Space
Attack from Outer Space oddaje klimat klasycznych filmów science fiction z lat 50. XX wieku, wykorzystując śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia, cienie i oświetlenie otoczenia, zapewniając prawdziwie nostalgiczny nastrój podczas gigantycznej inwazji robotów. Wideo prezentujące demo Attack from Outer Space: https://youtu.be/tf95_ukvZ-o
Opus Visual za pracę LP Trailer
LP Trailer umożliwia poprowadzenie dużej ciężarówki po placu manewrowym i wykorzystuje śledzone promieniami odbicia światła oraz okluzję otoczenia w celu zapewnienia realistycznego oświetlenia. Wideo prezentujące demo LP Trailer: https://youtu.be/IsGyhtIKUoA
Alden Fillion za pracę Diode
Diode pozwala penetrować zamek futurystycznym rycerzem walczącym z siłami zła. Demo wykorzystuje śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia światła. Wideo prezentujące demo Diode: https://youtu.be/MANZ_P3T7Cs
Każdy zwycięzca otrzymał w nagrodę kartę graficzną NVIDIA TITAN RTX.
Ray tracing w czasie rzeczywistym zmienia sposób, w jaki tworzone są gry i radykalnie zwiększa jakość obrazu, którą mogą one osiągnąć. Ray tracing zbudowany jest w oparciu o solidny ekosystem, który obejmuje ustandaryzowane interfejsy programowania aplikacji (API), obsługę wielu popularnych silników gier oraz wszelkie niezbędne narzędzia programistyczne. Firma NVIDIA jest siłą napędową tej rewolucji, a karty graficzne NVIDIA GeForce RTX są jedynymi jednostkami zdolnymi do sprzętowego renderowania gier z funkcją ray tracingu w czasie rzeczywistym.
Nowe zrzuty ekranu oraz uaktualnione wymagania sprzętowe gry Control
Opublikowano także uaktualnione wymagania sprzętowe gry Control, będącej elementem najnowszej promocji kart graficznych GeForce RTX i której premiera zapowiedziana jest na 27 sierpnia tego roku. Według nich GeForce RTX 2060 wystarczy, aby komfortowo zagrać z włączoną techniką ray tracingu.