Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

NVIDIA ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał. Ray tracing nie przyniósł oczekiwanych zysków?

Przychody NVIDII za drugi kwartał 2019 okazały się niższe niż za analogiczny okres poprzedniego roku. Wyniosły 2,58 mld USD, w porównaniu z 3,12 mld USD rok wcześniej. Pierwszy kwartał roku przyniósł „zielonym” 2,22 mld USD. 

„Osiągnęliśmy sekwencyjny wzrost na wszystkich naszych platformach” – powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny NVIDII. – „Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym jest najważniejszą innowacją graficzną od dekady. Adopcja osiągnęła punkt zwrotny, a GeForce RTX jest liderem.”

W skrócie: 

  • Przychody w wysokości 2,58 mld USD
  • Zysk na akcję w wysokości 1,24 USD vs. 1,15 USD (oczekiwany przez analityków)
  • Przychody wzrosły o 16% kwartalnie, o 17% rocznie
  • Marża brutto wzrosła o 1,4% do 59,8%

Spadek przychodów względem analogicznego okresu z roku poprzedniego może nieco dziwić. O ile rok 2018, aż do rynkowej premiery GeForce’ów RTX we wrześniu, można było uznać za niezbyt ciekawy (brak nowych produktów, tak ze strony NVIDII, jak i ze strony jej głównego rywala, AMD), tak cały rok 2019 to właściwie wysyp nowych produktów, w tym mobilne GeForce’y RTX oraz należące do rodziny Turing GeForce’y GTX – karty skierowane przecież na rynek masowy. Z drugiej strony, wynik uzyskany przez NVIDIĘ okazał się lepszy niż zakładano. Przychody w wysokości 2,58 miliarda USD to o 0,04 mld USD więcej od oczekiwanych przez analityków 2,54 mld USD.

Wyniki uzyskane przez nową, odświeżoną serię kart graficznych NVIDIA GeForce RTX Super nie są jeszcze przedstawione – karty te zadebiutowały na początku lipca. Zostały agresywnie wycenione i mogą okazać się niezłym motorem napędowym sprzedaży GPU „zielonych” (fot. NVIDIA)

Przychody z segmentu związanego z gamingiem osiągnęły 1,31 mld USD za kwartał, w porównaniu z 1 mld USD w poprzednim kwartale. To wciąż znacznie poniżej wyniku 1,8 mld USD – rezultatu osiągniętego w szczytowym okresie boomu kryptograficznego. Liczba sprzedaży laptopów z kartami graficznymi GeForce RTX jest podobno duża, i to pomimo „nieco” ograniczonej liczby tytułów obsługujących nowatorską technologię ray tracingu.

Wyników NVIDII nie można więc odczytywać jako jednoznacznie dobre (jednak przychód jest niższy niż w 2018 roku), ale też nie jako złe. Firmie Jensena Huanga udało się wykaraskać z zapaści na rynku kryptowalut. Trudno ocenić jak na sprzedaż kart graficznych wpłynęła duża liczba dostępnych za niewielkie pieniądze, używanych kart graficznych pochodzących z tzw. koparek, które zwyczajnie przestały się opłacać. Warto i tu przypomnieć, że żywotność kart które pracowały w koparkach kryptowalut jest zwykle niewielka, bowiem podlegały one nienaturalnie długiemu obciążeniu, do czego nie były projektowane.