NVIDIA Studio zwiększa wydajność Chaos V-Ray 6 dla 3ds Max

Firma NVIDIA opublikowała lipcowy sterownik Studio dla kart graficznych GeForce, ze wsparciem dla najnowszego silnika renderującego Chaos V-Ray 6 w aplikacji 3ds Max. Brain Lai, grafik komputerowy wykorzystujący w swoich pracach V-Ray i inne aplikacje akcelerowane przez karty RTX, pokazał w jaki sposób przyspieszyły one proces powstawania jego dzieła w ramach projektu Afternoon Coffee and Waffle.

Najnowsza odsłona silnika firmy Chaos zapewnia znaczące usprawnienia w narzędziach odpowiedzialnych za procesy twórcze dzięki czemu pozwala artystom zaoszczędzić cenny czas podczas tworzenia i generowania obiektów 3D. Twórcy korzystający z kart graficznych NVIDIA skorzystają również z ulepszeń V-Ray, w tym szybszego działania funkcji Light Cache oraz nowego mechanizmu Device Selector, pozwalającego na przypisanie procesorów do konkretnych zadań. Pozwalając użytkownikom na wykorzystanie GPU do denoisera AI, szybkość renderingu wzrasta niemal dwukrotnie.

Dodatkowe nowe funkcje obejmują:

  • Chaos Scatter — łatwo zapełniaj sceny milionami obiektów 3D, aby uzyskać naturalnie wyglądające krajobrazy i środowiska bez ręcznego dostosowywania obiektów.
  • Chmury proceduralne — symuluj różne typy chmur i warunki pogodowe, od częściowo zachmurzonych po pochmurne.
  • Ulepszony moduł trace-depth — upraszcza ustawianie nadrzędnych wartości głębokości  dla odbić (reflections) i załamań (refractions).
  • Ulepszenia w zakresie cieniowania — obejmują nowy, energooszczędny shader GGX, nowa zakładka w materiale V-Ray dla baniek i tkanin oraz ulepszoną funkcjonalność V-Ray w zakresie zabrudzeń.

Twórcy mogą dołączyć do darmowego webinarium V-Ray 6 for 3ds Max w czwartek, 28 lipca, aby zobaczyć jak nowe funkcje już pomagają artystom 3D w tworzeniu wizualizacji.