Obniżka cen iPhone’a zaowocowa dla Apple’a w marcu 12% odbiciem sprzedaży
Wzrost sprzedaży Apple w marcu był następstwem wzmożonych działań rabatowych prowadzonych przez firmę i zewnętrznych sprzedawców w okresie poprzedzającym miesiąc, a niektóre modele iPhone’a 15 były oferowane z rabatami sięgającymi nawet 10%.
Według danych firmy badawczej powiązanej z chińskim rządem, dostawy iPhone’ów Apple’a do Chin wzrosły w marcu o 12% po tym, jak firma i jej sprzedawcy detaliczni obniżyli ceny.
Dostawy telefonów zagranicznych marek do Chin wzrosły w marcu o 12% do 3,75 miliona sztuk z 3,35 miliona rok wcześniej – tak wynika z opublikowanych w środę danych Chińskiej Akademii Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT). Choć w danych nie wspomniano wyraźnie o Apple’u, firma jest głównym zagranicznym producentem telefonów na chińskim rynku zdominowanym przez smartfony. Sugeruje to, że wzrost dostaw telefonów zagranicznych marek można przypisać wynikom Apple’a.
Według firmy badawczej Counterpoint w pierwszym kwartale tego roku dostawy smartfonów Apple’a w Chinach spadły o 19%, co oznacza najgorszy wynik od 2020 roku. Główną przyczyną spadku sprzedaży była premiera i udana sprzedaż wysokiej klasy smartfona Huawei w sierpniu ubiegłego roku.
Według danych Visible Alpha sprzedaż Apple’a w drugim kwartale finansowym zakończonym 30 marca w regionie Wielkich Chin wyniosła 16,37 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 8,1%, ale powyżej oczekiwań analityków wynoszących 15,59 miliarda dolarów.