Oczekiwany produkt, a jednak nie najlepszy popyt. Co z iPhonem 16?
W zeszłym tygodniu Apple zaprezentowało długo oczekiwaną serię iPhone’a 16 zaprojektowaną wokół swojego oprogramowania AI, Apple Intelligence.
Wczesne dane dotyczące zamówień przedpremierowych z BofA Global Research ujawniły krótsze globalne czasy dostawy modeli iPhone’a 16 Pro w porównaniu do zeszłorocznych modeli 15 Pro, od poniedziałku, trzy dni po tym, jak firma zaczęła przyjmować zamówienia przedpremierowe.
Akcje Apple spadły o prawie 3% w poniedziałek po tym, jak kilku analityków stwierdziło, że czasy dostawy nowych modeli iPhone’a 16 Pro wskazują na słabszy niż oczekiwano popyt, prawdopodobnie z powodu opóźnionego wdrożenia kluczowych funkcji sztucznej inteligencji.
Według danych średni czas dostawy iPhone’a 16 Pro to obecnie 14 dni, czyli mniej niż 24 dni dla iPhone’a 15 Pro w zeszłym roku, podczas gdy 19-dniowy czas dostawy iPhone’a 16 Pro Max jest znacznie krótszy niż 32 dni w zeszłym roku.
Apple Intelligence ma pojawić się w wersji beta – i to tylko w wersji amerykańskiej – w języku angielskim w przyszłym miesiącu, a w przypadku innych wersji nawet w przyszłym roku, co potencjalnie utrzymuje niektórych klientów w niepewności co do aktualizacji do serii 16.
Tymczasem Huawei, główny konkurent Apple’a na rynku chińskim, na którym producent iPhone’a odnotowywał ostatnimi czasy dotkliwe spadki, bije rekordy popytowe ze swoim nowym Pura 70.