Oferta Qualcomm na izraelski Autotalks wymaga zgody unijnego urzędu antymonopolowego

Amerykański producent chipów Qualcomm będzie musiał uzyskać zgodę unijnego organu antymonopolowego na planowane przejęcie izraelskiego producenta chipów samochodowych Autotalks, mimo że transakcja jest poniżej progu obrotów Unii Europejskiej.

Jak podaje Reuters, Komisja Europejska w piątek zwróciła uwagę na znaczenie umowy dla producentów oryginalnego sprzętu i innych podmiotów, które potrzebują dostępu do półprzewodników typu „pojazd-wszystko” (V2X).

Qualcomm, który ogłosił planowane przejęcie w maju w celu rozszerzenia swojej działalności związanej z motoryzacją, nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz. Autotalks produkuje dedykowane układy scalone wykorzystywane w sektorze technologii komunikacyjnych V2X dla pojazdów załogowych i bez kierowcy, w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach.

„Transakcja połączyłaby dwóch głównych dostawców półprzewodników V2X w EOG (Europejski Obszar Gospodarczy). Technologia V2X jest kluczem do poprawy bezpieczeństwa na drogach, zarządzania ruchem i redukcji emisji CO2, a także do wdrażania pojazdów autonomicznych” – czytamy w komunikacie. – „Dlatego ważne jest, aby klienci, tacy jak producenci oryginalnego sprzętu lub zarządcy infrastruktury, zachowali dostęp do technologii V2X po konkurencyjnych cenach i na konkurencyjnych warunkach”.

Unijny organ nadzorujący konkurencję powiedział, że 15 krajów UE, w tym Francja, Irlandia, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania i Szwecja, zwróciło się do niego o zbadanie umowy. Powiedział, że Qualcomm będzie musiał uzyskać zgodę unijnego organu antymonopolowego, zanim będzie mógł sfinalizować transakcję.