Olbrzymi wzrost przychodów Alibaba Group. Chiński gigant ecommerce ogłosił wyniki za drugi kwartał 2019 roku.

Alibaba Group Holding ogłosiło, że przychody za drugi kwartał 2019 r. Wzrosły o 42% w stosunku do analogicznego okresu z roku poprzedniego. Wynik 114,924 mld RMB (16,741 mld USD) robi wrażenie.

„Alibaba miała świetny kwartał, poszerzając naszą bazę użytkowników do 674 milionów aktywnych klientów rocznie, co dowodzi naszej doskonałej obsługi” – powiedział Daniel Zhang, CEO Alibaba Group. „Będziemy nadal poszerzać naszą bazę klientów, zwiększać wydajność operacyjną i zapewniać silny wzrost. Dzięki silnym przepływom pieniężnym z naszej podstawowej działalności handlowej, będziemy nadal inwestować w technologię i przynosić cyfrową transformację milionom firm na całym świecie”.

Gigant handlu elektronicznego odnotował znaczny wzrost w drugim kwartale, i to pomimo wojny handlowej z USA, która nie ułatwia działania nastawionych przecież na eksport chińskich firm. Firma odnotowała 3,10 mld USD zysku, co stanowi wzrost o około 27% rok do roku, przy 16,741 mld USD przychodu. Na wynik składają się różne części działalności chińskiej firmy. Usługi przetwarzania w chmurze przyniosły 1,13 mld USD, tym samym rosnąc o 66%. Ele.me, należąca do giganta firma dostarczająca żywność, odnotowała wzrost przychodów o 137% rok do roku.

Alibaba potwierdza, że za sukces w znacznym stopniu odpowiadają aktywni konsumenci chińskiego rynku detalicznego. Ich liczba w ciągu roku (2Q18 do 2Q19) wyniosła 674 miliony, co stanowi wzrost o 20 milionów w porównaniu z okresem 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2019 r.

Warto przypomnieć, że Alibaba Group jest jedną z największych chińskich firm i chociaż zaczynała działalność jako przedsiębiorstwo handlowe (w Polsce znana jest głównie z serwisu Aliexpress), to szybko rozwinęła się także na inne dziedziny. Aktualnie jest jednym z najbardziej zaawansowanych dostawców usług przetwarzania w chmurze oraz inwestuje znaczne środki w rozwój sztucznej inteligencji.