Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Olbrzymi wzrost przychodów Alibaba Group. Chiński gigant ecommerce ogłosił wyniki za drugi kwartał 2019 roku.

Alibaba Group Holding ogłosiło, że przychody za drugi kwartał 2019 r. Wzrosły o 42% w stosunku do analogicznego okresu z roku poprzedniego. Wynik 114,924 mld RMB (16,741 mld USD) robi wrażenie.

„Alibaba miała świetny kwartał, poszerzając naszą bazę użytkowników do 674 milionów aktywnych klientów rocznie, co dowodzi naszej doskonałej obsługi” – powiedział Daniel Zhang, CEO Alibaba Group. „Będziemy nadal poszerzać naszą bazę klientów, zwiększać wydajność operacyjną i zapewniać silny wzrost. Dzięki silnym przepływom pieniężnym z naszej podstawowej działalności handlowej, będziemy nadal inwestować w technologię i przynosić cyfrową transformację milionom firm na całym świecie”.

Gigant handlu elektronicznego odnotował znaczny wzrost w drugim kwartale, i to pomimo wojny handlowej z USA, która nie ułatwia działania nastawionych przecież na eksport chińskich firm. Firma odnotowała 3,10 mld USD zysku, co stanowi wzrost o około 27% rok do roku, przy 16,741 mld USD przychodu. Na wynik składają się różne części działalności chińskiej firmy. Usługi przetwarzania w chmurze przyniosły 1,13 mld USD, tym samym rosnąc o 66%. Ele.me, należąca do giganta firma dostarczająca żywność, odnotowała wzrost przychodów o 137% rok do roku.

Alibaba potwierdza, że za sukces w znacznym stopniu odpowiadają aktywni konsumenci chińskiego rynku detalicznego. Ich liczba w ciągu roku (2Q18 do 2Q19) wyniosła 674 miliony, co stanowi wzrost o 20 milionów w porównaniu z okresem 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2019 r.

Warto przypomnieć, że Alibaba Group jest jedną z największych chińskich firm i chociaż zaczynała działalność jako przedsiębiorstwo handlowe (w Polsce znana jest głównie z serwisu Aliexpress), to szybko rozwinęła się także na inne dziedziny. Aktualnie jest jednym z najbardziej zaawansowanych dostawców usług przetwarzania w chmurze oraz inwestuje znaczne środki w rozwój sztucznej inteligencji.