OpenAI rzuca wyzwanie Google’owi
OpenAI zaprezentowało model ChatGPT Search, który, jak twierdzi firma, zapewnia bardziej szczegółowe odpowiedzi niż te oferowane przez narzędzia Google’a, obecnego lidera tego sektora rynku.
Firma rozpoczęła testowanie tej funkcji w lipcu. Dostarcza ona linki do odpowiednich zasobów internetowych zamiast odsyłać użytkowników do wyszukiwarek internetowych, które wymagają wielu zapytań podczas sortowania różnych linków, by znaleźć odpowiedź.
OpenAI stwierdziło, że funkcja ta umożliwia użytkownikom zadawanie pytań „w bardziej naturalny, konwersacyjny sposób”. Firma zapewnia, że „ChatGPT weźmie pod uwagę pełny kontekst Twojej rozmowy, aby uzyskać lepszą odpowiedź”. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do wykorzystanych źródeł referencyjnych.
Funkcje wyszukiwania są obecnie dostępne dla subskrybentów ChatGPT Plus i Team. OpenAI zapowiedziało, że na telefonach i komputerach stacjonarnych użytkownicy korporacyjni i edukacyjni uzyskają dostęp w ciągu najbliższych kilku tygodni, natomiast użytkownicy bez subskrypcji będa mogli skorzystać z ChatGPT Search w nadchodzących miesiącach.
Firma szkoli ChatGPT na mocy umów dotyczących treści z amerykańskimi wydawcami magazynów i treści cyfrowych Time, Financial Times, międzynarodową firmą medialną Alex Springer i francuskim Le Monde. OpenAI współpracuje również z zewnętrznymi dostawcami danych, aby dodawać nowe informacje i projekty wizualne dla kategorii obejmujących pogodę, akcje, sport, wiadomości i mapy.