Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

OpenAI ujawnia narzędzie AI do budowania modeli 3D

Laboratorium badań nad sztuczną inteligencją OpenAI ogłosiło szczegóły dotyczące swojej najnowszej technologii, która pozwoli na ogromne usprawnienie renderingu i tworzenia obiektów 3D.

OpenAI to firma stojąca za generatorem tekstu na obraz, DALL-E, która teraz zwróciła uwagę na tłumaczenie podpowiedzi tekstowych na chmury punktów 3D, które będzie nazywać POINT-E. Według dokumentu opublikowanego przez OpenAI, POINT-E “produkuje modele 3D w zaledwie 1-2 minuty na pojedynczym procesorze graficznym”, w porównaniu do innych obecnych rozwiązań, które mogą zająć godziny i wymagają wielu procesorów graficznych.

Fragment dokumentu szczegółowo opisuje obecne miejsce POINT-E w świecie tworzenia modeli 3D:

“Podczas gdy nasza metoda wciąż nie dorównuje najnowocześniejszym modelom pod względem jakości próbek, jest o jeden do dwóch rzędów wielkości szybsza w próbkowaniu, oferując praktyczny kompromis dla niektórych przypadków użycia”.

Działa poprzez wygenerowanie pojedynczego obrazu syntetycznego z modelem. Następnie generowana jest chmura punktów 3D, która jest łatwiejsza do zsyntetyzowania, stąd mniejsze obciążenie procesorów graficznych, choć nie wychwytuje mniejszych szczegółów, stąd kompromis wspomniany w dokumencie.

Wyszkolono dodatkową sztuczną inteligencję, aby złagodzić niektóre z tych problemów, ale w pracy wyjaśniono, że może ona “czasami przegapić cienkie/delikatne części obiektów”, takie jak łodygi roślin, dając złudzenie pływających kwiatów. OpenAI obiecuje, że wytrenował sztuczną inteligencję na kilku milionach modeli 3D i ich metadanych, choć jej przypadki użycia na razie pozostają dość ograniczone.

Jednym z takich przykładów jest renderowanie rzeczywistych obiektów na potrzeby druku 3D, choć wraz z rozwojem technologii i jej udoskonalaniem, prawdopodobnie zobaczymy ją w bardziej zaawansowanych przypadkach, takich jak gry, a nawet telewizja.